VT1 7 aug - 12:00
VT2 7 aug - 16:00
VT3 8 aug - 12:00
QUALI 8 aug - 15:00
RACE 9 aug - 15:10

McLaren kijkt reikhalzend uit naar de Grand Prix van Steiermark

McLaren kijkt reikhalzend uit naar de Grand Prix van Steiermark
© McLaren F1

Lando Norris pakte vorige week tijdens het eerste raceweekend van de Formule 1 zijn allereerste podium. McLaren konden hun geluk niet op, want Carlos Sainz pakte de vijfde plek en zo staat de Britse formatie met 26 punten op de tweede plek in het kampioenschap voor constructeurs, achter het grote Mercedes.

Na de eerste race in het Formule 1 seizoen 2020 staat McLaren te popelen om weer van start te gaan. Het team dat met een prachtige derde en vijfde plek weet dat het in de basis goed zit, maar ook geluk nodig heeft om opnieuw een podium te halen in de tweede race van het seizoen die opnieuw wordt verreden op de Red Bull Ring in Oostenrijk, nu onder de naam Pirelli Grand Prix van Steiermark.

Carlos Sainz jr. startte vorige week vanaf een achtste positie de race en eindigde als vijfde. “Het was een goede race en vooral kwam ik sterk terug tijdens de laatste stint. Het was een bijzondere race met veel safety cars en veel gevechten op de baan. Ik kijk er naar uit om komend weekend weer hier te racen. Er zijn veel kansen en mogelijkheden die belangrijk zijn voor de rest van het kampioenschap. Daarom moet ik blijven focussen om me hierop voor te bereiden.”

Lando Norris was helemaal ‘naar de maan en terug’ zoals hij alleen dat kan zeggen. Hij heeft afgelopen race zijn beste resultaat gehaald en zijn eerste podium in de Formule 1. “Ik zou graag zeggen dat we dit komend weekend weer kunnen bereiken. We hebben een beetje geluk gehad, maar we hebben een goede auto en we hebben het seizoen met een geweldig resultaat afgetrapt. We weten dat we veel werk moeten verzetten, maar als we dit momentum kunnen behouden, kunnen we hopelijk een geweldig seizoen hebben.”

Ook Andreas Seidl, de team manager, ziet mogelijkheden voor zijn team maar is voorzichtig richting het komende weekend. “De race was een bevestiging dat we een solide basis hebben qua prestaties over een Grand Prix-afstand en voor één ronde in de kwalificatie. Dus hoofd omlaag nu. Laten we ervoor zorgen dat we ons niet laten meeslepen door het goede resultaat van afgelopen week en komend weekend weer sterk terugkomen.”

De eerste vrije training voor de Grand Prix van Steiermark begint vrijdagochtend om 11:00 uur Nederlandse tijd.

Door: Kris Souverijn

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Groot-Brittannië (2)
vrijdag 07 augustus 2020
12:00 - 13:30Eerste vrije training
16:00 - 17:30Tweede vrije training
zaterdag 08 augustus 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 09 augustus 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Groot-Brittannië (2)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.