VT1uitslag
VT2 3 jul - 15:00
VT3 4 jul - 12:00
QUALI 4 jul - 15:00
RACE 5 jul - 15:10

Max Verstappen ziet geen voordelen in extra Formule 1-test

Max Verstappen ziet geen voordelen in extra Formule 1-test
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen zien we de komende dagen niet op het asfalt tijdens een ingelaste Formule 1-test. Red Bull Racing kan niet zo snel met de twee jaar oude RB14 op de proppen komen, omdat ze geen Renault-motor die in dat model past voorhanden hebben. Daarnaast ziet Verstappen geen voordelen om wel te testen.

Terwijl de directe concurrenten wel een Formule 1-test hebben gepland ziet Red Bull Racing af van de privétests. De reden is dat de RB14 van twee jaar terug was uitgerust met een Renault-motor en die motor heeft het team niet voorhanden. En dat geldt voor alle RB-chassis uit het hybride tijdperk.

Verstappen denkt dat de concurrentie geen voordeel haalt uit het feit dat ze wel testen. "Nee, dat denk ik niet", begint Verstappen tegenover de Duitse Sky Sports. "Ik denk niet dat ze er voordeel uit halen. Ze rijden in een oude auto, dus ik heb besloten niet te testen."

Mercedes-coureurs Valtteri Bottas en Lewis Hamilton testte eerder deze week wel. Het duo reed op dinsdag en woensdag enkele ronden op Silverstone en de doelen van de Formule 1-test waren het oefenen van de nieuwe procedures, vanwege de coronamaatregelen, en het wakker maken van de reflexen.

Maar Max Verstappen verwacht niet veel tijd nodig te hebben om het gevoel met de auto weer terug te hebben. "Na vier of vijf ronden heb ik mijn ritme wel weer te pakken", aldus de Nederlander, die zich momenteel fitter voelt dan dat hij in het Australische GP-weekend was.

Over zijn kansen is op de Red Bull Ring is Verstappen voorzichtig. Ondanks dat Red Bull enkele updates meeneemt naar Oostenrijk denkt hij dat Mercedes de favoriet is.

Ook Alfa Romeo-coureur Kimi Räikkönen maakt zich niet al te druk over de late start van het Formule 1-seizoen. "Het duurt nu iets langer dan we gewend zijn, maar het gevoel zal niet anders zijn wanneer we weer in de auto zitten. Daarnaast hebben de coureurs er thuis veel aan gedaan om hun conditie op peil te houden of zelfs nog verder te verbeteren. Ik heb veel getraind en heb andere sporten te bedrijven", aldus Kimi Räikkönen.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.