Verstappen voorziet een uitdaging tijdens de kwalificatie in Sakhir

De Grand Prix van Sakhir staat komend weekend op het programma. Voor de voorlaatste Formule 1-race van 2020 wordt het outer track van Bahrein International Circuit gebruikt en dat circuit brengt uitdagingen met zich mee. Max Verstappen blikt vooruit op de 16e F1-race van het door COVID19 getroffen 2020.

Verstappen voorziet een uitdaging tijdens de kwalificatie in Sakhir
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen blikt terug naar de Grand Prix van Bahrein, waar hij als tweede eindigde en het podium deelde met winnaar Lewis Hamilton en teamgenoot Alex Albon. "Het is even geleden dat we een dubbel podium scoorden en het was geweldig voor iedereen binnen Red Bull. Ik was verbaasd hoe lang het geleden is en ook dat we in 2018 niet een dubbel podium hadden, omdat we toen een goed pakket hadden", aldus Verstappen.

"Dat is precies wat je als team wilt. Maar op dit moment zijn we natuurlijk iets langzamer dan Mercedes, dus als ze een fout maken, moeten we er als de kippen bij zijn om toe te slaan en dat is precies wat we deden: we hebben allebei gemaximaliseerd. Ook voor mij was het fijn om weer op het podium te staan, ​​nadat de laatste twee races niet gingen zoals gepland. Nu gaat het erom het seizoen zo goed mogelijk af ​​te sluiten."

Het artikel gaat verder onder de advertentie

De Grand Prix van Sakhir wordt verreden op de verkorte lay-out van het circuit in Sakhir, de outer track. Het circuit bestaat voornamelijk uit rechte stukken, die gescheiden worden door enkele bochten. "Op zo'n korte baan zal het moeilijk worden om in de kwalificatie een vrije ronde te kunnen rijden, zeker omdat een rondje maar ongeveer 54 seconden duurt", zegt de Nederlander. "Ik denk dat iedereen op de baan dan op 150 meter van elkaar rijdt! Ik denk dat blauwe vlaggen en achterblijvers een rol zullen spelen, maar de rondetijden zullen dicht bij elkaar liggen, dus ik verwacht niet dat de gaten groot zullen zijn."

Naast de door Verstappen omschreven mogelijke problemen tijdens de kwalificatie, krijgen de remmen het oog erg zwaar. De zomerse temperaturen en de lange rechte stukken zullen de remmen flink op de proef stellen. De eerste vrije training in Sakhir begint vrijdagmiddag om 14:30 uur Nederlandse tijd. | Check hier het complete schema met de starttijden van alles sessies.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1Alexander AlbonF1 GP Bahrein 2020F1 GP SakhirF1 GP Sakhir 2020Max VerstappenRed Bull F1
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:00 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:30
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
16:10 - 18:10
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.