Max Verstappen zeer tevreden over long runs in Bahrein

Max Verstappen sloot de tweede training in Bahrein als vijfde coureur af, en ook al klaagde de Nederlander over de topsnelheid op het rechte stuk kon hij toch met tevredenheid terug kijken op zijn tweede vrije training. Vooral de long runs bevielen de Limburger erg.

Max Verstappen zeer tevreden over long runs in Bahrein
Foto: Max Verstappen #33 (Aston Martin Red Bull Racing) - Bron: Red Bull Racing

In de eerste training in Bahrein kwam Max Verstappen niet verder dan twee installatie ronden. Sterker nog, de tweede ronde moest de Nederlandse Red Bull-coureur, samen met een aantal marshalls, de RB14 terug duwen naar de pitstraat. Een elektrisch probleem bleek het euvel. Niettemin is Verstappen toch tevreden over het verloop op de vrijdag.

"Ik ben erg tevreden met de long runs." Laat Verstappen na afloop van de sessie weten. "Het temperatuurverschil van de baan tussen de eerste en tweede vrije training is een wereld van verschil. Ik kon vijf, zes rondjes superconstante tijden rijden. Dat ziet er voor de race in ieder geval goed uit. Ik kijk vol goede moed uit naar morgen."

Tijdens de tweede training merkt Verstappen op dat hij niet erg snel is op het rechte stuk en meldt over de boardradio: "Waarom ben ik zo langzaam op het rechte stuk? Ongelooflijk", Laat Verstappen weten. "Maak je geen zorgen", krijgt hij van zijn engineer te horen. Hij mag nog een vliegend rondje doen, maar bedankt voor de eer en keert terug in de pits.

Daarna is het tijd voor de zogenaamde long runs. Tijdens de laatste stints in de tweede training hoort Verstappen in zijn oor, "Je hebt de minste degradatie van iedereen". Hij krijgt ook te horen dat hij uitstekend bezig is. De tijden die de snelle Limburger in deze lange run laat noteren vergelijkbaar, zo niet beter dan de concurrentie die van Ferrari en Mercedes komt.

In de slotfase van de tweede training zien we de Ferrari van Räikkönen stilvallen bij bocht 3. De Fin meldt via de radio een probleem en krijgt te horen dat hij de auto stil moet zetten. Kort daarvoor is hij binnen gekomen voor een bandenwissel waar schijnbaar iets mis is gegaan. Het rechter voorwiel zou niet goed vastzitten. De wedstrijdleiding stelt een onderzoek in naar het incident met Räikkönen wat de Fin een gridstraf op zou kunnen leveren.

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt je dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op onze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen uit binnen- en buitenland lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of een andere F1-coureur? Of wordt het toch weer Lewis Hamilton? Je leest hier alles over het wereldkampioenschap van Formule 1.
In 2020 zal Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Dan kun je je registreren en inloggen.