VT1 3 jul - 11:00
VT2 3 jul - 15:00
VT3 4 jul - 12:00
QUALI 4 jul - 15:00
RACE 5 jul - 15:10

Max Verstappen wil er in 2020 meteen goed bij staan en looft Honda

Max Verstappen wil er in 2020 meteen goed bij staan en looft Honda
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen gaat net als het Red Bull-team met veel vertrouwen aan het nieuwe seizoen beginnen. De voorbereidingen in Barcelona waren veelbelovend en net als Helmut Marko put ook de Nederlander hieruit vertrouwen in een goede start van het 2020-seizoen.

Vorig jaar begon het seizoen voor Max Verstappen al redelijk goed. Met een derde plek in Melbourne, leek het de renstal uit Milton Keynes meteen al voor de wind te gaan. Maar het duurde tot het GP-weekend in Spanje voordat Verstappen met een derde plek weer op het podium kon eindigen en vervolgens kon pas in Oostenrijk een eerste zege genoteerd worden. De aanloop naar die eerste zege duurde lang, maar daaraan moet in 2020 veranderingen komen.

Verstappen gaat vol vertrouwen richting het eerste GP-weekend van 2020, in Melbourne, Australië. "Ik voel me goed en we pushen als team heel erg hard. Iedereen weet dat om succesvol te zijn je de auto helemaal moet begrijpen, veel ronden afleggen en we zijn erg blij met onze tests in Barcelona", legt Max Verstappen uit. "We hebben veel kilometers kunnen maken en alles verliep probleemloos en dat is precies wat ons doel was."

"Honda geeft ook vol gas. Je wil altijd verbeteringen en dat is hen sinds vorig jaar zeker gelukt. De echte bonus is dat ze leveren wat ze beloven, wat betreft de ontwikkeling [van de motor]. Ik ben er zeker van dat dat dit jaar ook weer het geval is. Ik ben van mening dat we progressie maken en dat we weer kunnen uitdagingen, zoals we dat ook in het verleden hebben gedaan."

"We hebben de juiste mensen in het team en ik denk dat alle ingrediënten aanwezig zijn om aan te kunnen vallen, zeker met de toewijding van Honda. Ik wil dit seizoen sterk beginnen, maar we weten pas echt waar we staan tot het begin van Q2 en Q3 op zaterdag in Melbourne dat is waar al het harde werk tijdens de winter voor bedoeld is geweest", aldus Verstappen.

De eerste vrije training voor de Grand Prix van Australië begint vrijdagochtend vroeg om 02:00 uur Nederlandse tijd.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.