Max Verstappen wil ten eerste goed wegkomen bij de start

Max Verstappen start vanaf P3 en zal waarschijnlijk proberen om in de slipstream van Lewis Hamilton, vanaf het schone deel van de baan, als tweede de eerste bocht te bereiken. Of dat gaat lukken hangt voornamelijk af van hoe goed de Nederlander van zijn plek komt.

Max Verstappen wil ten eerste goed wegkomen bij de start
© Getty Images/Red Bull Contentpool

"Ik weet niet of ik Mercedes het vuur aan de schenen kan leggen, maar ik voel me redelijk ontspannen. Laten we maar eens afwachten hoe de race zich ontvouwt", aldus Verstappen voor de race op zondag. "Veel zal afhangen van de grip, maar op deze baan kan je redelijk goed inhalen. Ik kan zo snel niet zeggen op welke punten, maar er zijn meerdere punten waar je kan inhalen."

Veel zal afhangen van de strategie, dat weet ook Verstappen. Mercedes denkt dat Red Bull en Max Verstappen een voordeel heeft, omdat hij nog twee verse setjes harde banden overheeft. "We gaan straks zien welke strategie onze concurrentie kiest, maar daar denk ik niet echt over na. Het is belangrijk om goed weg te komen, en dan zullen we de rest vanzelf zien", sluit de Nederlander af.

Lees hieronder verder

Alexander Albon staat naast Verstappen op de vierde plaats en mogelijk gaat de Britse-Thai een rol spelen in de strategie. Ook Albon heeft, net als Mercedes, nog maar één setje harde banden over. Misschien probeert Red Bull Albon eerder naar binnen te halen om Mercedes een bepaalde kant op te forceren. Maar dan moet ook Albon goed van zijn plek komen bij de start.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1Alexander AlbonF1 GP BahreinF1 GP Bahrein 2020F1 nieuws 2020Formule 1 2020Max VerstappenRed Bull F1
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:00 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:30
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
16:10 - 18:10
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.