VT110 jul - 11:00
VT210 jul - 15:00
VT311 jul - 12:00
QUALI11 jul - 15:00
RACE12 jul - 15:10

Max Verstappen: "Wij zijn klaar om in 2020 te winnen"

Max Verstappen: "Wij zijn klaar om in 2020 te winnen"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen gaat als een van de favorieten richting Oostenrijk. De Red Bull-coureur won de vorige twee edities op spectaculaire wijze en lijkt ook dit jaar weer een van de kanshebbers te zijn voor de zege op de Red Bull Ring.

Het Formule 1-seizoen begint dit jaar buitengewoon laat. Nadat de Australische Grand Prix kort voor de eerste vrije training op Albert Park Street Circuit werd afgeblazen, gaat op zondag 5 juli om 's middags 15:10 uur de eerste Formule 1-race van start. Er wordt zonder publiek gereden, dus dat wordt voor alle coureurs een nieuwe ervaring.

"Het zal dit jaar anders zijn, natuurlijk. Wat er vorig jaar gebeurde [in Oostenrijk] met al die Oranjefans was natuurlijk zeer motiverend en geweldig om te zien. Het racen zonder publiek zal iedereen voor de eerste keer ervaren", zei Verstappen tegen de Duitse Sky Sports, die in 2020 zijn laatste kans krijgt om als jongste Formule 1-kampioen de boeken in te gaan.

De Nederlander kan er niet echt mee zitten, maar zou het wel als kers op de taart zien. "Het zou natuurlijk wel mooi zijn als dat lukt, maar ik wil ieder jaar winnen en voorlopig is dat nog niet gelukt", merkt Verstappen op. "Ik heb vorig jaar veel geleerd en heb tijdens de wintertests goed kunnen samenwerken met het team om nog beter te worden. Wij zijn klaar om in 2020 te winnen."

Wat zijn kansen voor de eerste races betreft, is Verstappen nog wat terughoudend. "We moeten afwachten hoe de vlag er bij hangt bij de andere teams. We hebben nog geen race gereden en ik verwacht dat enkele teams updates meebrengen naar Oostenrijk. Ik denk dat Mercedes weer erg sterk voor de dag komt, hopelijk zit het allemaal dicht bij elkaar", aldus Verstappen.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Oostenrijk (2)
vrijdag 10 juli 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 11 juli 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 12 juli 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Oostenrijk (2)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.