Max Verstappen vindt 'zilver mooier dan rood'

Intussen is het duidelijk dat Honda ook na 2020 actief blijft in de Formule 1, als motorleverancier van Red Bull Racing en Toro Rosso (m.i.v. 2020 Alpha Tauri). Het ziet er voorlopig goed uit voor Max Verstappen, als Red Bull-coureur.

Max Verstappen vindt 'zilver mooier dan rood'
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Honda blijft ook na 2020 de motorleverancier van de Red Bull-stallen. En daarmee lijkt de kans dat Max Verstappen na 2020 verkast naar een ander team dan Red Bull Racing een stuk kleiner geworden. Als Red Bull-Honda het huidige momentum kan meenemen naar 2020, dan kan Max Verstappen meevechten om de grootste prijs van een GP-seizoen; de wereldtitel.

Of Max Verstappen ooit vertrekt is voorlopig nog maar de vraag. Maar vorige week de Nederlander een vraag voorgelegd, die betrekking had op een eventueel vertrek bij Red Bull Racing. Zou je - na Red Bull - voor zilver of rood gaan? Verstappen antwoordde: "Ik zou voor mijn favoriete kleur kiezen en dat is blauw." Maar wat als blauw geen optie is? "Dan zou ik gaan voor zilver", antwoordde de Nederlander met een glimlach. "En die keuze heeft niets te maken met Mercedes of Ferrari. Zilver staat gewoon beter dan rood, aan de muur."

"Ik weet van de geruchten en de speculaties", vervolgt Verstappen. "Maar het heeft geen enkel effect op mij. Ik weet wat ik heb en uiteindelijk weet ik wat ik moet doen - zo snel mogelijk racen. En dat is wat ik leuk vind. Wat er van buitenaf 'binnenkomt' houdt me niet bezig", aldus de sterrijder van Red Bull Racing.

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2020 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.