Verstappen vindt machtsverhouding nog lastig in te schatten

Verstappen vindt machtsverhouding nog lastig in te schatten
©Red Bull
18 apr 2019 - 05:44
Ries Boogert
DELEN

Max Verstappen staat er met voorlopig derde plek in het kampioenschap redelijk goed voor. De Nederlandse Red Bull-coureur pakte in Australië de derde plek en vervolgde in Bahrein en China met een vierde plek. Ondanks dat China meer duidelijkheid moest geven over de machtsverhoudingen tast Verstappen nog steeds een beetje in het duister.

Max Verstappen kwam in China als vierde over de eindstreep. Een knappe prestatie, want gezien het feit dat de Ferrari's sneller zijn wist de Nederlander knap het in Italiaanse dienst zijnde duo de splitsen. Door een slimme strategie kon de Formule 1-coureur met startnummer 33 Charles Leclerc achter zich te houden.

Even leek het er op dat Verstappen ook Sebastian Vettel de baas kon zijn, maar al snel bleek dat valse hoop. Max Verstappen was dinsdag al weer thuis in Monaco en liet in een gesprek met Ziggo Sport weten dat hij zich geen illusies maakte over het verschalken van de Duitse Ferrari-coureur.

"Ik zag die kans en het was van heel ver, en ik dacht ik probeer het", laat Verstappen weten. "Ik wist dat hij sneller was en hij had nog koude banden, dus ik probeer hem uit te remmen. Maar ook al had ik hem ingehaald, hij was toch sneller op die band en dan had hij mij weer ingehaald."

Ongeacht het feit dat de nieuwe krachtbron van Red Bull Racing een enorme verbetering is ten opzichte van de Renault-motor moet Verstappen nog wel wennen aan de Japanse krachtbron. Met name de starts van de races in 2019 verlopen minder succesvol dan in 2018. "Tot nu toe heb ik niet heel lekkere starts gehad. We zijn nog een beetje zoekende met de Honda-motor om een hele goede start te hebben. Dat kan ook nog wel wat beter", aldus Verstappen tegenover Ziggo Sport.

Niettemin is de Nederlander tevreden over het behaalde resultaat in China, ook al kan het wat hem betreft nog wel een tandje harder. "We hadden weer een goed resultaat qua punten, maar tijdens de race gebeurde er weinig. Frustrerend vind ik iets te extreem, maar op dit moment hebben we niet de snelheid en dan moet je gewoon zorgen dat je zoveel mogelijk punten pakt. Het is nog een heel lang seizoen en we moeten gewoon hopen dat als op een gegeven moment die upgrades komen, dat we dan mee kunnen doen."

Nu de F1 Grand Prix van China achter de rug is blikt Max Verstappen in het kort vooruit op de volgende Grand Prix in Baku, waar enkele nieuwe onderdelen voor de RB15 worden verwacht. "In Baku komen er nieuwe delen voor de auto en de motor, en de grotere stappen komen iets later. Het is moeilijk te zeggen op dit moment. Ik vind het seizoen sowieso een beetje lastig in te schatten, dan is Mercedes snel, dan Ferrari, ook voor ons is het een beetje een vraagteken", besluit Max Verstappen.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
GP van Spanje over
dgn uur min sec
F1 GP Spanje
vrijdag 10 mei 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 11 mei 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00