Max Verstappen vierde in Frankrijk, "Alles gegeven wat er in zat"

Max Verstappen heeft zijn vierde startpositie omgezet in een vierde plek tijdens de Formule 1 Grand Prix van Frankrijk. De Nederlander maakte een foutloze start mee en kon zijn vierde startpositie behouden, ook al leken de McLaren en met name Carlos Sainz, hun zinnen gezet te hebben op een inhaalactie op Verstappen.

Max Verstappen vierde in Frankrijk, "Alles gegeven wat er in zat"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen wist de aanval van de McLaren's vrij snel af te slaan en kon vervolgens zijn eigen race in niemandsland uitrijden. Ondanks dat de race als saai de boeken in gaat en er weinig spannends te melden valt over het verloop van de race is de Nederlandse Red Bull-coureur wel te spreken over zijn eigen race.

"Het ging beter dan verwacht eigenlijk", laat Verstappen na afloop van de race weten. "Ik heb alles gegeven wat erin zat en we hebben weer gemaximaliseerd. Mijn start was goed, maar we komen tekort op het rechte stuk. Ik had een mooie actie buitenom Leclerc bij bocht twee. Ik had meer momentum, maar daarna loopt onze auto gewoon niet hard genoeg en kun je niets. Ik had nog geluk dat ik in de eerste ronde niet ingehaald werd door een McLaren."

De Nederlander vervolgt: "Daarna heb ik mijn eigen race kunnen rijden en probeerde ik Charles Leclerc te volgen. Het was een beetje een eenzame race, maar ik had Leclerc wel in het zicht. Het was dus niet heel saai, want je probeert te pushen. Op een bepaald punt in de tweede stint, zag het er goed uit voor ons. Met nog een rondje of zes te gaan, kreeg ik achter minder grip en besloot ik om de auto thuis te brengen. Desondanks is het voor ons een goed resultaat om één Ferrari voor te blijven."

Op de vraag waar voor het team van Aston Martin Red Bull Racing de meeste winst te behalen valt, antwoordt Verstappen: "We komen op dit circuit wat vermogen tekort en de auto is ook niet optimaal. Toch zijn er maar een paar bochten waar we echt langzamer zijn dan Mercedes. We zouden met iets minder downforce moeten rijden, maar op dit moment lukt dat niet met de auto, want dan is hij achter niet sterk genoeg. We moeten dus nog even aan de slag."

De volgende Grand Prix is die van Oostenrijk en die wordt volgend weekend verreden op het thuiscircuit van Red Bull Racing, Red Bull Ring in Spielberg. Er worden heel veel Nederlandse fans verwacht op het Oostenrijkse circuit. Verstappen wist de race vorig jaar te winnen, maar hij verwacht dat kunstje dit jaar niet te kunnen herhalen.

Formule 1 podcast GP Hongarije - Max start vanaf pole, een mooi gevecht met Lewis

Iedereen moet op het puntje van zijn stoel hebben gezeten tijdens de GP van Hongarije. Wat een race!
Klik, beluister en GENIET