Max Verstappen vertrouwt op goed resultaat in Canada

Max Verstappen reed zaterdag naar een bijzonder knappe derde tijd tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Canada. De Nederlandse Formule 1-coureur was bijna een halve seconde sneller dan zijn teamgenoot Daniel Ricciardo. Voor de race, die op zondagvond om 20:10 uur begint, lijkt het er erg goed uit te zien voor de Red Bull-coureur.

Max Verstappen vertrouwt op goed resultaat in Canada
©Getty Images / Red Bull Racing

Maar dan moeten wel alle puzzelstukjes op het juiste moment in de juiste plek te vallen. Niettemin, Max Verstappen heeft er alle vertrouwen in om een goed resultaat uit Canada mee naar te huis te nemen. "Het ziet er goed uit voor de race", aldus de 20-jarige Nederlandse Monegask.

"Ik het niets te klagen tot nu toe. We starten de race op de een zachtere band dan Ferrari en Mercedes en dat is op dit circuit een voordeel." Max Verstappen reed in het tweede deel van de kwalificatie op de hypersofts en zal de race daarom ook met die compound aanvangen, aldus de sportreglementen.

Vorig jaar reed Verstappen tijdens de race in Canada, met een veel minder goede auto, snel naar een vijfde plaats in de race. Maar door technische problemen moest de Limburger al snel opgeven. Met de betrouwbaarheid lijkt het dit jaar veel beter te zijn. De Renault-motor is voorlopig goed en betrouwbaar.

Hoop gevestigd op de (hypersoft) banden

"Ook als het bij de start niet lukt [om de koppositie te pakken] en ik in de zelfde positie blijf, moet ik me op mezelf blijven concentreren. Het lijkt erop dat wij beter met de hypersofts overweg kunnen. De auto werkt gewoon het hele weekeinde al super", aldus Max Verstappen.

De Formule 1 Grand Prix van Canada begint zondagavond om 20:10 uur en is te volgen via Ziggo Sport.

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:
Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.