VT1 4 dec - 14:30
VT2 4 dec - 18:30
VT3 5 dec - 15:00
QUALI 5 dec - 18:00
RACE 6 dec - 18:10

Max Verstappen verontschuldigt zich voor scheldpartij in Portimao

Max Verstappen verontschuldigt zich voor scheldpartij in Portimao
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen moest het in de buitenlandse media ontgelden. Nadat hij via de interne boardradio uit zijn dak ging tegen Lance Stroll, nadat hij en de Canadees met elkaar in botsing kwamen tijdens de vrije training. Op Imola verontschuldigt de Nederlander zich hier voor.

"Om te beginnen wilde ik helemaal niemand beledigen, dat is echt nooit mijn bedoeling geweest. Dit is gewoon in het heetst van de strijd gebeurd. Daarmee zeg ik niet dat ik de juiste woorden heb gebruikt, want ik weet zelf ook wel dat mijn uitlatingen niet correct waren, maar dat kan ik nu niet meer veranderen", laat Verstappen weten. "Maar ik wilde zoals gezegd niemand beledigen."

De 'vriendschap' was al snel weer hersteld

"Ik schold natuurlijk, maar vlak daarna zag ik Lance alweer en hebben we normaal met elkaar gesproken. Zo zijn coureurs onderling ook. We kunnen boos op elkaar zijn, maar als we elkaar vijf minuten later spreken en in de ogen kijken, dan is het alweer vergeten. Soms wordt iets in de buitenwereld uitvergroot, maar nogmaals ik wilde niemand pijn doen. Je leert hier natuurlijk weer van."

Deze week lieten meerdere organisaties weten zich beledigd te voelen voor de scheldpartij van de Red Bull-coureur en eisten excuses. Met de verontschuldiging moet alles weer glad gestreken zijn.

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Albon erin of eruit: Wie zit er in 2021 naast Verstappen in een RB16b of RB17?
Volgende F1 Grand Prix
Sakhir
vrijdag 04 december 2020
14:30 - 16:00Eerste vrije training
18:30 - 20:00Tweede vrije training
zaterdag 05 december 2020
15:00 - 16:00Derde vrije training
18:00 - 19:00Kwalificatie
zondag 06 december 2020
18:10 - 20:10Race
Meer GP Sakhir
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste F1-nieuws en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Dat Max Verstappen in 2020 geen wereldkampioen wordt is inmiddels wel duidelijk. Maar de Nederlander is de enige die het de Mercedes-coureurs moeilijk kan maken. Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.