Max Verstappen verlengt contract met Red Bull Racing

Red Bull is er als de kippen bij en heeft hun stercoureur Max Verstappen na het einde van het seizoen 2020 weten te strikken. Het team bevestigt dat de Nederlander een contractverlenging met drie seizoenen heeft getekend met de ploeg uit Milton Keynes.

Max Verstappen verlengt contract met Red Bull Racing
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Zelfs voordat de motoren zijn opgestart voor het voorseizoen testen in 2020, heeft Red Bull in een overeenkomst aangekondigd met Verstappen door te gaan. In elk geval tot het einde van het seizoen 2023, in wat zijn achtste seizoen dan wordt als Red Bull bestuurder.

"Ik ben erg blij om mijn samenwerking met het team uit te breiden", aldus Verstappen. "Red Bull geloofde in me en gaf me de kans om in de Formule 1 te beginnen, waar ik altijd heel dankbaar voor ben geweest. Ik wil winnen met Red Bull en ons doel is natuurlijk om samen voor een wereldkampioenschap te vechten."

Max is ook lovend over de huidige krachtbron Honda. "Honda is aan boord gekomen en de vooruitgang die we de afgelopen 12 maanden hebben geboekt, geeft me nog meer motivatie en het geloof dat we samen kunnen winnen. Ik respecteer de manier waarop Red Bull en Honda samenwerken en van alle kanten doet iedereen wat hij kan om succes te behalen. Ik wil winnen met Red Bull en ons doel is natuurlijk om samen voor een wereldkampioenschap te vechten."

Christian Horner, de teambaas van Red Bull is in zijn nopjes. "Het is fantastisch nieuws voor het team om de overeenkomst met Max te hebben verlengd tot en met het seizoen 2023. Met de uitdaging van de verandering van de regels in 2021 in het verschiet, is continuïteit op zoveel mogelijk gebieden cruciaal. Max heeft bewezen dat hij een aanwinst is voor het team, hij gelooft echt in de samenwerking die we met Honda zijn aangegaan en we zijn verheugd dat we onze relatie met hem hebben uitgebreid."

Van Verstappen werd verwacht dat hij één van de belangrijkste key-spelers van de rijdersmarkt zou zijn dit jaar. Met name omdat zijn contract met Red Bull tot eind 2020 zou duren. De geruchten waren dan ook talrijk. Maar de aankondiging van Red Bull maakt daar korte metten mee. Geen stoel voor Verstappen bij Ferrari en Mercedes. De Nederlander gaat het nieuwe F1 tijdperk 2021 in met hetzelfde team waar hij halverwege 2016 lid van werd.

Ondanks de aankondiging van Verstappen zo vroeg in 2020, lijkt de rijdersmarkt dit jaar nog steeds actief te zijn, met vooralsnog aan het eind van dit jaar geen contracten voor Lewis Hamilton, Sebastian Vettel en Valtteri Bottas.

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2020 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.