Max Verstappen verheugt zich op het warme Bahrein

Max Verstappen verheugt zich op het warme Bahrein
Foto: Max Verstappen #33 (Aston Martin Red Bull Racing) - Bron: Red Bull Racing

Max Verstappen verliet Australië met een behoorlijk teleurstellend resultaat. Na veel belovende vrije trainingen in Melbourne, moest de Nederlander, na een klein foutje in de derde kwalificatie, genoegen nemen met de twee startrij. Naast Sebastian Vettel zou de Nederlander vanaf P4 zijn eerste F1-race van 2018 beginnen. Na de eerste bocht in de race moest de jonge Red Bull-coureur Haas-coureur Kevin Magnussen voor zich dulden. Verstappen zou uiteindelijk, met schade aan zijn RB14, als zesde over eindstreep komen.

Voor de volgende Formule 1-race zijn de verwachtingen weer hoopgespannen voor Red Bull Racing en de Nederlandse Formule 1-coureur. Vorig jaar moest Max Verstappen helaas uitvallen, nadat hij in China, na een onnavolgbare inhaalrace, het podium wist te bereiken. Lewis Hamilton zei tijdens de podium ceremonie in China 2017: "Daar heb je hem [Max Verstappen] ook weer, je komt hem ook overal tegen."

Dit jaar hebben de Grand Prix van China en Bahrein stuivertje gewisseld op de F1-kalender. In 2018 zal de Grand Prix van Bahrein eerder plaatsvinden, omdat er in China volgende week een volksfeest plaatsvindt. Daarom treffen we de Grand Prix van Bahrein dit jaar eerder aan op de agenda.

Max Verstappen heeft er nu al zin in. Vooral de hogere temperaturen die het land in het Midden-Oosten met zich meebrengen zijn op voorhand al aangenaam genoemd door Max Verstappen. "Ik vind het altijd geweldig om naar Bahrein te gaan", begint Verstappen. "Ik heb daar vrienden en het is dus leuk om weer even bij te praten, maar ook de warmte is erg prettig."

"Het weekend [in Bahrein] is vooral interessant omdat je maar één sessie hebt om de auto te leren begrijpen onder nachtelijke omstandigheden voor de race. De andere twee vrije trainingen vinden plaats tijdens daglicht [en dus hogere temperaturen] wanneer het erg warm is."

"Het circuit op zich is erg technisch", vervolgt Verstappen. "Er zijn wat langzame bochten en kom je bij enkele erg snelle bochten, en dat maakt een leuk circuit."

Max Verstappen kan zich ook al verheugen op het kartcircuit in Sakhir, Bahrein. Voordat de Red Bull-coureur als Formule 1-coureur aantrad bij Toro Rosso, red hij er al een wedstrijd voor het wereldkampioenschap.

"Het kartcircuit daar [Sakhir, Bahrein] is echt heel erg gaaf. Ik heb er een wedstrijd gereden voor het wereldkampioenschap toen ik nog jonger was. Het circuit was toen erg nieuw, maar ik herinner me nog dat het erg gaaf was", aldus Max Verstappen.

F1-kalender 2020: Klik hier om de Formule 1-kalender in je mobiel of tablet te zetten. Super handig!

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.