VT1 9 okt - 11:00
VT2 9 okt - 15:00
VT310 okt - 12:00
QUALI10 okt - 15:00
RACE11 okt - 15:10

Max Verstappen valt uit in Toscaanse Formule 1 Grand Prix

Max Verstappen valt uit in Toscaanse Formule 1 Grand Prix
© Screenshot | Max Verstappen valt uit in Toscaanse Grand Prix 2020,

Max Verstappen is tijdens de Grand Prix van Toscane uitgevallen. Nog in de eerste ronde werd Verstappen van achteren door een Alfa Romeo geraakt, die op zijn beurt door Pierre Gasly werd geramd en werd het grind in gestuurd. Daar kwam de Nederlander niet meer uit.

De start van Verstappen was goed. Maar al snel bleek er geen vermogen meer uit de Honda-motor te komen. En dat was al iets wat de kop op stak in de pre-formation lap. Wat er exact aan de hand was is niet duidelijk. Naar het schijnt gaat het om exact hetzelfde euvel als in Italië, vorige week.

Voor de start van de race probeerden de Red Bull-monteurs te redden wat er te redden viel, maar het mocht niet baten. Verstappen viel enkele minuten later uit, nadat hij snel terugviel in de rangorde. Later crashte de Nederlander uit de race en kwam hij niet meer uit de grindbak.

Het chaos was compleet, nadat er meerdere auto's met elkaar in botsing kwamen. De safety car kwam de baan op, terwijl de auto's van Pierre Gasly en Verstappen werden opgeruimd. Er lagen verspreid over de eerste sector onderdelen van meerdere auto's. Los van Gasly en Verstappen, was iedereen die bij de incidenten betrokken waren in staat om zelfstandig verder te gaan, dan wel de pitstraat te bereiken.

Als er nog mensen waren, die ondanks alles, geloofden in de eerste wereldtitel in 2020 voor Max Verstappen, dan zullen ook zij er na vandaag overtuigd zijn: Max Verstappen wordt in 2020 geen F1-wereldkampioen. Tijdens de pre-formation lap doken er problemen op bij de Nederlander, en die problemen waren van softwarematige aard.

Op de startgrid probeerden de monteurs van Red Bull nog het een en ander te fiksen, maar het was niet voldoende. Verstappen kon wel van start gaan, maar kwam niet verder dan enkele bochten in de eerste ronde.

Verstappen: "Ik was sowieso uitgevallen"

Max Verstappen was voordat hij uitviel al behoorlijk geïrriteerd, omdat zijn Honda-motor niet deed wat er van verwacht werd. Na zijn uitvalbeurt sprak de Nederlander met Sky Sports. Gevraagd wat er gebeurde, antwoordt Verstappen. "Die crash, dat is gebeurd. Ik had daar in de eerste plaats niet moeten rijden. Ik had al problemen tijdens de formation lap, ik had geen vermogen. Bij de start kwam goed weg, maar daarna had ik geen vermogen meer. Ik was sowieso uitgevallen, crash of niet", aldus Max Verstappen.

Vacature - MotorsportZ is op zoek naar F1-schrijftijgers (m/v) die autosport in hun aderen hebben vloeien en alles willen weten. Wat we onder andere nodig hebben zijn mensen van tenminste 16 jaar oud die in goed Nederlands een mooi en boeiend stukje kunnen schrijven. Geïnteresseerd of ken jij zo iemand? Check hier de vacature.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.