VT1 9 okt - 11:00
VT2 9 okt - 15:00
VT310 okt - 12:00
QUALI10 okt - 15:00
RACE11 okt - 15:10

Max Verstappen tot dusver erg tevreden in Toscane

Max Verstappen tot dusver erg tevreden in Toscane
© Getty Images/Red Bull Contentpool | Max Verstappen tijdens VT3 op Circuit Mugello 2020

Max Verstappen kon niet alleen tijdens de tweede training op Mugello goed meekomen met de Mercedessen, maar ook de kwalificatie verliep erg goed. De Nederlander gaf naderhand aan dat hij niet verwacht had dat het zo goed zou gaan.

Na een dramatisch weekend in Monza, was het een verademing om Max Verstappen weer zelfverzekerd op het asfalt rond te zien gaan. De balans en de snelheid was er, dus kon er ook voor de poleposition gestreden worden, iets wat de Red Bull-coureur niet verwacht had. "Ik had niet verwacht om voor pole te vechten, maar over het algemeen ziet het er tot nu toe veelbelovend uit dit weekend. We zijn sterk teruggekomen na Monza, waar we het lastig hadden. We kunnen erg tevreden zijn met de derde plek in de kwalificatie."

Naarmate de kwalificatie vorderde, stak er wat meer wind op en dat speelde Verstappen parten. "De wind trok wat aan in Q3. Mijn eerste run was niet geweldig. Ik zat ook iets te ver van de gene voor mij, waardoor ik niet echt een slipstream had. Mijn tweede run was beter, maar ik denk dat de baan niet hetzelfde was vanwege de wind. Het is wat het is, want het is sowieso erg lastig met deze auto’s in de wind. Je voelt dat je langzamer gaat op het rechte stuk en bij het uitkomen van bepaalde bochten voel je dat de auto wat meer uitbreekt. Uiteindelijk heb ik mijn tijd nog wel iets kunnen verbeteren, maar ik had er dichterbij kunnen staan. Het is een beetje jammer, maar het had mij uiteindelijk geen positie opgeleverd."

De race die voor vandaag (zondag) in de planning staat, begint om 15:10 uur Nederlandse tijd. "De baan is in ieder geval geweldig om op te rijden. In de kwalificatie was het echt heel speciaal. Morgen moeten we een goede start hebben en daarna zullen we zien wat er gaat gebeuren", sluit Max Verstappen af.

Vacature - MotorsportZ is op zoek naar F1-schrijftijgers (m/v) die autosport in hun aderen hebben vloeien en alles willen weten. Wat we onder andere nodig hebben zijn mensen van tenminste 16 jaar oud die in goed Nederlands een mooi en boeiend stukje kunnen schrijven. Geïnteresseerd of ken jij zo iemand? Check hier de vacature.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.