VT31 okt - 10:00
QUALI31 okt - 14:00
RACE 1 nov - 13:10

Max Verstappen tevreden na tweede plaats: "Een goede race"

Max Verstappen tevreden na tweede plaats: "Een goede race"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

De tweede plaats, meer zat er niet in voor Max Verstappen op de Nürburgring. De Nederlandse Red Bull-coureur spreekt van "een goede race", maar zegt ook dat Mercedes net iets te snel was.

"Het was een goede race", zei Max na afloop van de race weten. "Nadat Valtteri uitviel, probeerde ik Lewis te volgen, maar Mercedes was net wat te snel. We hebben geprobeerd onze eigen race te rijden en de snelheid was goed. In de laatste ronde dacht ik: laten we het proberen en dan zien we wat er gebeurt. We hebben net de snelste ronde weten te pakken en daarmee ook een extra punt, waar ik blij mee ben."

Iets waarover Verstappen niet te spreken was was de safety car-situatie. Met name dat de safety car zolang op de baan bleef riep vragen op. "De baan is erg koud. Zelfs als je de pitstraat uitrijdt, zijn de banden al erg koud. Ik snapte dus niet waarom de safety car zo lang buiten bleef, de auto van Lando was namelijk al uit de weg gehaald. Ik snap dat ze het veld bij elkaar wilden brengen, maar dat is vrij gevaarlijk als de banden zo koud zijn", aldus Verstappen, die overigens niet de enige coureur was die klaagde over dit onderwerp.

"Het is ook zo dat we maar met drie of vier man die achter de safety car waren aangesloten. De rest heeft vol gas een rondje kunnen rijden, dus die hadden hun banden op temperatuur. Dat is wat oneerlijk en daar zullen we dus nog naar kijken. Maar het belangrijkste is dat we als tweede zijn gefinisht, de plek waar we vandaag hoorden."

Over twee weken debuteert het Portugese circuit Portimão op de F1-kalender. En Max Verstappen kijkt reikhalzend uit naar dit GP-weekend. "Ik kijk ernaar uit, het is een leuk circuit. Ik hoop wel dat het iets warmer is, haha!"

Vacature - MotorsportZ is op zoek naar F1-schrijftijgers (m/v) die autosport in hun aderen hebben vloeien en alles willen weten. Wat we onder andere nodig hebben zijn mensen van tenminste 16 jaar oud die in goed Nederlands een mooi en boeiend stukje kunnen schrijven. Geïnteresseerd of ken jij zo iemand? Check hier de vacature.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Lewis Hamilton heeft voor 2021 nog geen nieuw contract. Wat gaat hij doen?
Volgende F1 Grand Prix
Portugal
vrijdag 23 oktober 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 24 oktober 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 25 oktober 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Portugal
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.