HongarijeGP Hongarije
VT 130 jul 11:30
VT 230 jul 15:00
VT 331 jul 12:00
QUALI31 jul 15:00
RACE 1 aug 15:00

Max Verstappen teleurgesteld nadat hij naast poleposition grijpt

Een enorme teleurstelling voor Max Verstappen. Na het hele weekend alle sessies op zijn naam te hebben gezet moest de Nederlander tijdens de kwalificatie genoegen nemen met de tweede plek. Lance Stroll ging er met de pole vandoor.

Max Verstappen teleurgesteld nadat hij naast poleposition grijpt
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Na afloop laat Verstappen weten dat hij alles behalve tevreden is. "Op het moment ben ik teleurgesteld. We hadden vandaag gewoon op pole moeten staan. Als je de hele tijd eerste staat en uiteindelijk alsnog tweede wordt, is dat niet wat je wil."

Hoe kon Max Verstappen de poleposition missen. Hij legt het uit. "In Q1, toen we in het begin op intermediates reden, hadden we geen grip vergeleken met de andere coureurs. De omstandigheden waren een stuk beter in Q3, maar ik was er niet zeker van om op intermediates de baan op te gaan. We gingen dus eerst op full wets naar buiten. De baan droogde op, dus toen we uiteindelijk wisselden naar intermediates, was het voor ons verschrikkelijk. Ik had gewoon geen grip aan de voorkant, terwijl ik mij wel comfortabel voelde op de full wets. Er werkte duidelijk iets niet voor ons vandaag op de intermediates."

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 GP TurkijeF1 GP Turkije 2020F1 nieuws 2020Formule 1 2020Max VerstappenRed Bull F1
Net binnen
Lees meer racenieuws
Formule 1
Up Next
Hongarije
vrijdag 30 juli
Eerste vrije training
11:30 - 12:30
Tweede vrije training
15:00 - 16:00
zaterdag 31 juli
Derde vrije training
12:00 - 13:00
Kwalificatie
15:00 - 16:00
zondag 01 augustus
Race
15:00 - 17:00
Meer Hongarije GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.