Max Verstappen: "Sector 2 en 3, daar moeten we snel zijn"

Ondanks dat de kansen op succes voor de Red Bulls op de Hungaroring hoog worden ingeschat, denkt Red Bull-coureur Max Verstappen dat niet dat het een 'appeltje-eitje' wordt om de F1 Grand Prix van Hongarije met een overwinning af te ronden.

Max Verstappen: "Sector 2 en 3, daar moeten we snel zijn"
©Getty Images / Red Bull Racing

"Het is een van de kleinere circuits. Elk circuit dat onze auto goed ligt, ligt mij ook beter. Maar als coureur denk ik niet dat ik op het ene circuit beter uit de voeten kan dan op het andere", vertelt Verstappen donderdag tegenover de verzamelde pers.

"In de eerste sector op de Hungaroring zitten nog wat rechte stukken, dus daar leveren we tijd in. De tweede sector op de Hungaroring is voor ons het meest gunstige en ook de laatste sector is oké voor ons. Dus we moeten ervoor zorgen dat we daar het snelste zijn."

Een overwinning in Hongarije wordt volgens Max Verstappen geen makkelijke opgaaf, om maar niet te zeggen moeilijk.

"Een overwinning zal moeilijk worden. In Monaco waren de motorische verschillen nog wat kleiner dan ze nu zijn. Het zal lastig worden om voor pole-positie te gaan, maar ik denk wel dat we er dicht bij zullen zitten."

Heb je de pole of eerste startrij nodig om hier te winnen? "Ja", antwoordt de Nederlander. "Tenzij er heel veel dingen misgaan bij anderen, maar over het algemeen moet je hier op pole-positie staan. Vanaf de tweede plek wordt het al een lastig verhaal."

"Maar ik probeer natuurlijk elke race te winnen. Het zou verkeerd zijn om mezelf meer druk op te leggen om een goed resultaat te behalen, wetende dat ik hier meer kans maak. Ik wil altijd een goed resultaat behalen."

"Ook al ga ik naar Monza, waar ik niet verwacht te winnen, dan wil ik toch een goed resultaat neerzetten", aldus Max Verstappen.

De eerste vrije training voor de F1 Grand Prix van Hongarije begint om 11:00 uur en duurt tot 12:30 uur. De tweede training begint om 15:00 uur en ook die sessie duurt 90 minuten.

Formule 1 podcast

GP van Japan - Het weekend van Verstappen in Hondaland: was het een drama, een ramp, een afgang of een verschrikking? Plus, Verstappen en Red Bull: is er nog wel een toekomst samen? Detail: Max Verstappen na zomerstop 31 punten, Alexander Albon 48 punten.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Mexico
vrijdag 25 oktober 2019
17:00 - 18:30Eerste vrije training
21:00 - 22:30Tweede vrije training
zaterdag 26 oktober 2019
17:00 - 18:00Derde vrije training
20:00 - 21:00Kwalificatie
zondag 27 oktober 2019
20:10 - 22:10Race