VT1uitslag
VT2uitslag
VT315 aug - 12:00
QUALI15 aug - 15:00
RACE16 aug - 15:10

Max Verstappen realistisch over Hongarije: "Maar ik geef niet op"

Max Verstappen realistisch over Hongarije: "Maar ik geef niet op"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen kon vorig GP-weekend in Oostenrijk bijna niets uithalen tegen de brute snelheid van de Mercedes-coureurs. En ook voor de Formule 1-race op de Hungaroring vermoedt Verstappen dat Mercedes het te kloppen team is, maar hij is niet van plan op te geven.

Voor het derde raceweekend in 2020 verkaste de Formule 1 naar Boedapest, alwaar aanstaande zondag de Grand Prix van Hongarije wordt verreden. Verstappen scoorde afgelopen week wel zijn eerste podium van het jaar, maar ook op de bochtige baan in Hongarije acht de Red Bull-coureur de Duitse formatie de te kloppen partij.

"Ze staan duidelijk voor ons. Ik had dichterbij willen zitten en iedereen werkt er hard voor. We moeten hard werken om het gat te dichten. Er is altijd wel ruimte voor verbeteringen, maar we moeten realistisch blijven. Als je zo dominant bent als Mercedes is dan ben je op elk circuit snel", vertelt Verstappen.

Max Verstappen hoopt op regen in Hongarije

"Het zal lastig worden om ze hier te verslaan, maar ik ga mijn best doen." Mogelijk gaat het weer wel nog parten spelen, want voor komend weekend is er een kans op buien rondom Boedapest. "Wie weet gaat het weer nog parten spelen en voor chaos zorgen, want op pure snelheid wordt het tegen dit Mercedes lastig. Ik hoop dat we er dichtbij zitten."

Ondanks het machtsvertoon van Mercedes AMG F1 is Verstappen niet van plan het erbij te laten zitten. "Ik probeer altijd het beste uit mezelf te halen, ook als ik tijdens een race weet dat ik Mercedes niet kan verslaan. Dan probeer ik zo dicht mogelijk erbij te zitten. Ik ga dan niet een paar tienden per ronde langzamer rijden als dat evengoed voldoende is voor een derde plek. Zo ben ik niet. Zo was het ook in het gevecht met Bottas. Ik had hem ook voorbij kunnen laten zonder tegengas te geven, als ik weet dat hij me toch wel in gaat halen. Maar ik ga hem natuurlijk niet makkelijk voorbij laten", aldus de Nederlander strijdlustig.

Wereldtitel lastiger door verkort F1-seizoen

Een wereldtitel in 2020 is na de eerste twee Formule 1-races van 2020 behoorlijk lastig geworden. "We hebben het onszelf natuurlijk al moeilijker gemaakt met die uitvalbeurt in het eerste weekend. Er worden nu wel wat meer grands grix bevestigd, maar het zal geen volle kalender worden, dus als we echt mee willen doen voor het kampioenschap, zullen we wel nu overwinningen moeten behalen want we staan al aardig wat punten achter. We gaan het zien. Ik geef niet op. Het zal zeker niet makkelijk worden, maar het zit niet in mijn karakter om nu al op te geven", besluit Verstappen.

Vrijdagochtend begint de eerste vrije training voor de Hongaarse Grand Prix om 11:00 uur Nederlandse tijd. De tweede vrije training volgt later die dag om 15:00 uur.

Door: Redactie

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Spanje
vrijdag 14 augustus 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 15 augustus 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 16 augustus 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Spanje
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.