Max Verstappen positief, ondanks dat het om een filmdag ging

Max Verstappen positief, ondanks dat het om een filmdag ging
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen doop de Red Bull RB16 vanmiddag in de wereld van realiteit en was positief na zijn eerste kennismaking met de nieuwe Red Bull F1-bolide. Nu zijn de ogen gericht op de testdagen in Barcelona, want daar moet alles zo snel mogelijk kloppen als een bus.

Max Verstappen was de Red Bull-coureur, en voorlopig enige Formule 1-coureur die meters heeft gemaakt in een 2020-bolide, die op het circuit van Silverstone de RB16 aan de tand voelde. Na de roll-out op Silverstone werd de nieuwe F1-bolide van Red Bull Racing aan een shakedown blootgesteld. En met succes, zo laat Max Verstappen weten.

"Ik heb net mijn filmdag afgerond en het was de eerste keer dat ik in de RB16 reed. En het verliep erg positief, want ik bedoel het is belangrijk om te checken of alles dingen op de auto werken, voordat we naar Barcelona gaan [voor de wintertests]. Ik kan niet wachten om daar te beginnen", aldus Max Verstappen.

Intussen naderen de wintertests [tweemaal drie dagen] me rasse schreden. Volgende week woensdag 19 februari begint de eerste testdag om 09:00 uur en vanaf dat moment is het menens en moet alles van een leien dakjes gaan voor de Oostenrijkse renstal, met het hoofdkwartier in het Britse Milton Keynes.

Max Verstappen is positief gestemd en zo zijn de meningen van de 'experts', die denken dat hij klaar is voor zijn eerste wereldtitel. Of Verstappen zijn eerste wereldtitel in 2020 gaat pakken? Dat moet nog blijken, want de concurrentie is, net als Max Verstappen zelf, erg sterk.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.