Max Verstappen over Red Bull-contract: "Wil met Red Bull winnen"

De geruchten vliegen je om de oren. Ook Max Verstappen wordt in de Nederlandse en buitenlandse media geregeld in verband gebracht met Mercedes en Ferrari. Maar voorlopig is er voor Verstappen geen enkele reden om bij Red Bull Racing te vertrekken.

Max Verstappen over Red Bull-contract: "Wil met Red Bull winnen"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Ferrari CEO Louis Camilleri sprak tijdens het jaarlijkse kerstdiner van Ferrari de woorden: "Soms kun je beter niets zeggen" en reageerde daarmee op de uitspraak van Max Verstappen. Na de Grand Prix van de Verenigde Staten liet Verstappen zich uit over het feit dat Ferrari plotseling niet meer zo snel was, als voorheen. "Dat krijg je als je niet meer kan valsspelen", aldus Verstappen tegenover Ziggo Sport's Jack Plooij.

Deze uitspraak werd de Nederlander door Ferrari niet in dank afgenomen. Er werd zelfs gedreigd met juridische stappen, maar daar bleef het dan ook bij. Er kleeft wel een nadeel aan de uitspraak van Max Verstappen, want naar verluidt heeft Ferrari - voor een mogelijk stoeltje na 2020 - de deur voor Max Verstappen dichtgegooid. Verstappen kan er niet mee zitten, "Ik zie mezelf niet naast Charles [Leclerc] bij Ferrari rijden."

Maar de 22-jarige Red Bull-coureur heeft er niet eens behoefte aan om over te stappen naar een ander team. Voorlopig is hij erg tevreden over Red Bull Racing, zijn huidige werkgever. "Ik ben blij waar ik ben en wil echt met Red Bull winnen", aldus Verstappen tijdens een interview met Autocar magazine. "Zij zijn degenen die me naar de Formule 1 hebben gehaald, ik geniet ervan om met hen samen te werken. Ik voel me thuis en het is voor een coureur enorm belangrijk om een gewaardeerd gevoel te hebben. We zijn allemaal gemotiveerd door hetzelfde doel: winnen. Ik heb geen zin om hier te vertrekken."

Of Max Verstappen er aan het eind van zijn contractperiode bij de Oostenrijkse renstal nog zo over denkt, is nog even afwachten. Hij en het team wil in 2020 een serieuze gooi naar de wereldtitel doen, maar daarvoor moet er wel een RB16 staan waarmee Verstappen - meteen vanaf de eerste race - kan mee knokken voor de overwinningen.

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2020 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.