VT110 jul - 11:00
VT210 jul - 15:00
VT311 jul - 12:00
QUALI11 jul - 15:00
RACE12 jul - 15:10

Max Verstappen over 'nieuwe' voorwielophanging: "Iedereen kletst altijd zoveel"

Max Verstappen over 'nieuwe' voorwielophanging: "Iedereen kletst altijd zoveel"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen staat aan de vooravond van tot nu toe zijn belangrijkste Formule 1-seizoen. In 2020 wil de Nederlander, samen met Red Bull Racing en Honda Racing, voor de wereldtitel gaan. Waar Verstappen en Red Bull-Honda staan zal in Melbourne meer duidelijkheid geven.

In gesprek met Ziggo Sport's Olav Mol, tijdens het interview van vorige week, legt Verstappen uit dat de RB16 in de basis gelijk is gebleven in vergelijking met zijn voorganger: de RB15. Maar uiteindelijk zijn er op veel gebieden zaken veranderd. Op de vraag of Honda dit jaar een 'party modus' heeft, antwoordt Verstappen: "We gaan het zien in Melbourne", waar de eerste Grand Prix van 2020 wordt verreden.

"Het [de RB16] is geen compleet andere auto natuurlijk, maar de balans van de auto is beter geworden en natuurlijk zijn er wat kleine dingetjes aangepast", vervolgt Verstappen. "Maar over het algemeen zijn de auto's wel redelijk hetzelfde gebleven, omdat de reglementen hetzelfde zijn gebleven. Dus als je instapt weet je wel meteen waar het rempunt ligt."

In de pers werd tijdens de testweken gesuggereerd dat de voorwielophanging van de Red Bull RB16 veranderd zou zijn, en Olav Mol bevraagd Verstappen hierover. "Overal zijn wel dingen veranderd", zegt Verstappen met een glimlach. "Iedereen kletst altijd zoveel, maar ze weten natuurlijk helemaal niets. We krijgen natuurlijk altijd vragen, maar [kort door de bocht] alles is aangepast. Er zitten heel weinig onderdelen op [de RB16] die hetzelfde zijn als vorig jaar."

Of Verstappen binnenkort aan zijn stuur moet gaan trekken, in verband met het DAS-systeem van Mercedes, grapt Verstappen: "Ik weet niet, misschien als ik me ergens aan erger of zo, dan trek ik gewoon aan het stuur. Misschien trek ik het stuur er dan vanaf, wie weet", aldus Verstappen met een dikke grijns op zijn gezicht.

De Nederlander weet niets over een eventueel DAS-systeem voor de RB16. Hij laat het allemaal aan de Red Bull-experts over. "Ik heb het er helemaal niet zoveel over gehad. Ik laat het allemaal over aan de mensen in de fabriek, wat zij er mee willen doen, als het allemaal goed wordt gekeurd [door de FIA] en dan zien we het allemaal wel."

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Oostenrijk (2)
vrijdag 10 juli 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 11 juli 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 12 juli 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Oostenrijk (2)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.