Verstappen over bijtanken: "Liever vol gas rijden dan banden sparen"

Max Verstappen heeft tegenover Crash.net aangegeven dat hij niet negatief tegenover herinvoering van bijtanken tijdens de Formule 1 races staat. Tot en met 2009 werd er in de Formule 1 tijdens de race bijgetankt, maar sinds 2010 is dat verleden tijd.

Verstappen over bijtanken: "Liever vol gas rijden dan banden sparen"
©Red Bull

Vorige week liet FIA-president Jean Todt weten er voor open te staan om het bijtanken vanaf 2021 weer terug te brengen in de sport. "Het kan het onderlinge verschil tussen de auto's kleiner maken", aldus de Fransman. Sinds 2010 heeft de Formule 1 bijtanken uit de sport verbannen, omdat het te veel risico's met zich meebracht en te kostbaar zou zijn. Maar daaraan lijkt men zich niet meer te storen.

Op de vraag of Verstappen het bijtanken tijdens de race een optie vond, antwoordde hij: "Ja, waarom niet? Ik rijd liever de hele race vol gas dan dat ik banden moet sparen. Dat deden we in Oostenrijk ook."

Het bijtanken tijdens de Formule 1 races heeft naast de genoemde nadelen mogelijk ook twee voordelen. Teams kunnen hun strategie bepalen op basis van het bijtanken en de coureurs kunnen voluit gaan tussen de pitstops in en hoeven geen rekening meer te houden met de bandenslijtage.

Maar of het bijtanken de races zal verbeteren? Daaraan twijfelt de Nederlandse Red Bull-rijder nog wel. "Het zal per race verschillen. Ik ben er ook niet zeker van dat de Formule 1 er beter van zal worden", aldus Verstappen.

Formule 1 podcast GP Hongarije - Max start vanaf pole, een mooi gevecht met Lewis

Iedereen moet op het puntje van zijn stoel hebben gezeten tijdens de GP van Hongarije. Wat een race!
Klik, beluister en GENIET