Max Verstappen op vrijdag: 'Vanaf eerst run weinig te klagen'
©Getty Images / Red Bull Contentpool

Max Verstappen op vrijdag: 'Vanaf eerst run weinig te klagen'

24 nov 2018 - 05:51
Ries Boogert

Red Bull Racing maakte vrijdag een prima eerst dag in Abu Dhabi mee. In de eerste vrije training reed Max Verstappen en sloot teamgenoot Daniel Ricciardo aan als tweede.

Ook in de tweede training, met lagere temperaturen, had Red Bull niets te klagen en deden goed mee in de kop van het veld. Max Verstappen sloot de tweede training als tweede vlak achter Valtteri Bottas, die de Nederlander nipt op 0,044 seconde voor bleef. Verstappen is voorlopig tevreden met de eerste resultaten. "Vanaf de eerste run had ik weinig te klagen vandaag, vooral in de laatste sector werkt de auto echt goed en daar ben ik echt blij mee."

De 21-jarige Nederlander ging in de tweede training over de kerbstone in bocht 20 en beschadigde zijn vloer. Hierover zei hij: "Ik denk dat het goed is dat die er is en ik begrijp waarom hij daar ligt. Anders zou je blijven zoeken naar de limieten. Ik ging er een stuk overheen, maar dat kan gebeuren. Ik denk dat het voor de race geen problemen op gaat leveren, want je wil niet zo wijd gaan op dat punt."

De derde vrije training begint zaterdag om 11:00 uur Nederlandse tijd.

DELEN
Meer nieuws
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEEST GELEZEN
18 mrt. 05:02 - F1
Horner weet nog niet wat hij van Bahrein moet verwachten
17 mrt. 19:13 - F1
Het steigerende paard zakt door zijn hoeven in Melbourne
17 mrt. 20:17 - F1
Geen best weekend voor Williams F1, maar ook positieven
19 mrt. 05:03 - F1
Opinie: Slaat Red Bull Racing met Honda een nieuwe bladzijde om?
18 mrt. 04:47 - F1
Carlos Sainz jr: "Ik raakte in 2017 mijn Red Bull-ticket kwijt"
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEER Formule 1
Vandaag 20:20
Volgens Max Verstappen is inhalen nog steeds moeilijk
Vandaag 20:18
F1-circuit Silverstone krijgt wederom nieuwe asfaltlaag
19 mrt. 05:03
Opinie: Slaat Red Bull Racing met Honda een nieuwe bladzijde om?
19 mrt. 04:00
'Ontwerp voorvleugel SF90 oorzaak voor grip tekort op vooras'
18 mrt. 16:18
Sebastian Vettel moet het ontgelden in de Italiaanse media