Max Verstappen ook wel blij dat hij thuis kan slapen

Max Verstappen ook wel blij dat hij thuis kan slapen
©Getty Images / Red Bull Racing

Max Verstappen verwacht dat de Red Bull RB14 het goed zal doen op het stratencircuit in Monte Carlo. De Nederlander denkt dat vooral omdat de laatste sector [met langzamere bochten] op het Spaanse Circuit de Barcelona-Catalunya voornamelijk ten prooi vielen aan de Red Bulls.

Verstappen heeft vorige week weer eens mogen genieten van een podiumklassering. Na een straks gereden race en een prima strategie wist de Monegask uit Nederlander de derde plek op het ereschavot te bereiken.

"Het was geweldig om weer terug te zijn op het podium in Barcelona", begint Verstappen, "en onze auto was erg snel in de laatste sector, die bestaat voornamelijk uit langzamere bochten en dat hebben we nodig voor Monaco."

"Ik heb ook een erg positieve test in Barcelona achter de rug en hoop op een goed weekend in Monaco, als we de juiste setup weten te vinden", aldus Verstappen. "Monaco heeft geen lange rechte stukken, dus ik denk dat Monaco een goed circuit voor ons is."

Voor meeste Formule 1-coureurs geldt dat ze, tussen de dagen door, thuis kunnen slapen. Vrijwel alle coureurs wonen in de hoofdstad van Monaco, Monte Carlo.

"Het is een fijn weekend in het algemeen en erg mooi dat ik mijn eigen appartement kan slapen, het is een drukke week, maar ook een speciale week", vervolgt de Nederlandse Red Bull-rijder.

"Natuurlijk is het circuit erg uitdagend, maar ik kan er nog meer van genieten als ik weet dat we hier een serieuze kans maken op een goed resultaat", aldus Verstappen.

Door: Redactie

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.