Max Verstappen ontspannen: "Ik zocht de limieten van de auto op"

Max Verstappen ontspannen: "Ik zocht de limieten van de auto op"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Red Bull Racing heeft hun zaakjes niet voor mekaar of ze weten de concurrentie flink voor de gek te houden. Ook op de laatste testdag in Barcelona kwam Alexander Albon in de ochtend niet in de top vijf van de tijdenlijst voor. Is de er om bezorgd te zijn? Of laat Red Bull zich niet in de kaarten kijken.

Ferrari stond er volgens de berichten in de media niet erg goed voor. Zowel Sebastian Vettel als Charles Leclerc leken hun SF1000 in de top vijf van de tijdenlijst brengen. Maar daar kwam vrijdagochtend verandering in. Charles Leclerc reed de tweede tijd, ook al zegt dat nog steeds niet veel.

Bij Red Bull Racing is het al niet veel anders, behalve dat geen beide coureurs in staat lijkt te zijn om een toptijd neer te zetten, voor zover daar op testdagen over gesproken kan worden. Volgens geruchten hebben Verstappen en Albon al meerdere keren deze wintertests te maken gehad met een zeer gevoelige achterkant van de RB16. Beide coureurs zijn enkele keren gespind, ook al wordt dat toegeschreven aan harde wind en kijken waar de limiet ligt.

Volgens Max Verstappen is er niets aan de hand wat zorgen baart. Vrijdag tijdens de persconferentie liet de Nederlander weten dat de RB16 en de nieuwe Honda-motor een goede stap vooruit zijn. "Het is een goede motor en het is absoluut een stap vooruit, dat merk je gewoon als je er mee rijdt", aldus Verstappen tegen de pers, waaronder Speed Week. "Ik kan alleen nog niet zeggen hoeveel we ermee vooruit zijn gegaan dat weten we pas in Melbourne."

Meerdere keren spinden de Red Bull-coureurs

Max Verstappen is totaal niet bezorgd over de keren dat hij en zijn teamgenoot zijn gespind. Hij grapt: "Ik wist dat ik vandaag een persconferentie met jullie had, en ik wil er voor zorgen we iets hadden om over te praten", aldus de sterrijder van Red Bull, die serieuzer verder gaat. "Die dingen gebeuren gewoon, ik wil de limieten van de auto opzoeken en dat is redelijk goed gelukt, ik weet nu waar de limiet ligt."

Max Verstappen heeft vanmiddag om 14:00 uur de testtaken van zijn teamgenoot Albon overgenomen en om 18:00 uur valt de zwart-wit geblokte vlag en dan hebben de teams nog twee weken om zich tot in de puntjes voor te bereiden voor de Grand Prix van Australië, die op zondag 15 maart om 06:10 uur Nederlandse tijd van start gaat.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.