VT1uitslag
VT2uitslag
VT3uitslag
QUALIuitslag
RACE 5 jul - 15:10

Verstappen niet bezig met record 'jongste wereldkampioen'

Verstappen niet bezig met record 'jongste wereldkampioen'
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen stapt volgende week als eerste in de Red Bull-Honda RB16, tijdens de eerste testdag van de eerste wintertest, die op woensdag 19 verreden wordt. De Nederlander staat aan het begin van een seizoen waarin hij mogelijk zijn eerste Formule 1-titel gaat claimen. In 2020 kan hij de jongste Formule 1-wereldkampioen ooit worden, maar met dat record houdt Verstappen zich niet bezig.

"Het zou natuurlijk cool zijn, maar jong of niet, ik wil altijd voor de wereldtitel vechten", liet Max Verstappen kortgeleden optekenen voor Auto Zeitung. "Ik hoop dat ik dit seizoen de kans [om mee te vechten om de wereldtitel] krijg en ik ga er alles binnen mijn vermogen aan doen. Ik ben er van overtuigd dat we een goed seizoen tegemoet kunnen gaan, maar we moeten natuurlijk wel eerst even afwachten", aldus de sterrijder van Red Bull Racing.

Meerdere mensen denken dat Red Bull Racing dit jaar wel eens de grote verrassing kan zijn. Zo denkt Nico Rosberg dat Honda grote stappen heeft gezet in de winterstop en dat is ook de mening van F1-baas Ross Brawn. De Brit liet tegenover La Gazetta dello Sport het volgende optekenen: "Honda heeft in de afgelopen 18 maanden zoveel werk verricht en stappen gezet, als ze in 2020 op die voet doorgaan zal Red Bull moeilijk te verslaan zijn."

Voorlopig moeten we de wintertests op Circuit de Barcelona-Catalunya, die volgende week woensdag beginnen, nog afwachten. En feit blijft dat de kwalificatie van de eerste grand prix, die op zaterdag 14 maart in Melbourne verreden wordt, pas echt duidelijk beeld geeft van hoe de zaken er voor staan.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.