Max Verstappen na vierde plek in GP China: "Maximaal haalbare"

Max Verstappen na vierde plek in GP China: "Maximaal haalbare"
©Red Bull
14 apr 2019 - 10:24
Ries Boogert
DELEN

Max Verstappen heeft in de Grand Prix van China, de duizendste F1-race ooit, maximaal gescoord. Zo liet de Nederlander naderhand weten. De Red Bull-coureur kwam als vierde over de eindstreep en pakte twaalf waardevolle WK-punten en behoudt de derde plek in het kampioenschap.

Na de race in Shanghai sprak Max Verstappen kort met Ziggo Sport's Jack Plooij, die hem vroeg of zijn start oké verliep. "Eh, ja ik had iets te veel wielspin, maar ik kon mijn positie behouden", antwoordt Verstappen. Even leek Pierre Gasly de Nederlander te kunnen verschalken, maar daarop zegt Verstappen: "Je kijkt altijd uit voor je eigen teamgenoot."

Tijdens de race reed Verstappen als vijfde achter het Mercedes- en Ferrari-duo. Red Bull Racing probeerde iets te forceren en plande een undercut. Verstappen werd naar binnen gehaald en kwam, nadat ook Vettel naar binnen was gegaan, net achter de Duitser terug op de baan. Maar de undercut werkte uiteindelijk wel ten opzichte van Charles Leclerc.

Er kan gesteld worden dat de undercut dus deels werkte, "We moesten wel iets proberen", vervolgt Verstappen. "We hadden niet de snelheid om de anderen te bedreigen. Dus ja, een goede undercut."

Tegen het eind van de race leek Charles Leclerc toch in te lopen op de Red Bull-coureur, maar kon uiteindelijk niets uithalen omdat het gat te groot bleek te zijn. "Ik heb gewoon mijn eigen ronden gereden en gelukkig kwam hij niet snel genoeg bij mij."

DELEN
Meer nieuws
GP van Azerbeidzjan over
dgn uur min sec
F1 GP Azerbeidzjan
vrijdag 26 april 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 27 april 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00
zondag 28 april 2019