Max Verstappen na uitvalbeurt in GP van Sakhir: "En toen was het klaar"

Max Verstappen is inmiddels bekomen van zijn uitvalbeurt in de GP van Sakhir. De Nederlander reisde na Bahrein samen met David Coulthard, Paul di Resta en Daniel Ricciardo naar Abu Dhabi en deed in het Ziggo Sport-programma PepTalk verslag van zijn belevingen tijdens de race in Sakhir.

Max Verstappen na uitvalbeurt in GP van Sakhir: "En toen was het klaar"
© Getty Images/Red Bull Contentpool | Start van de F1 GP van Sakhir 2020

Tijdens de eerste ronde van de race op de buitenbaan in Bahrein werd Max Verstappen slachtoffer van een fout van Charles Leclerc. De Ferrari-coureur remde te laat, iets wat hijzelf niet wil toegeven, en nam in zijn crash met Sergio Pérez Max Verstappen mee naar een uitvalbeurt. Verstappen was woest, zo kon worden opgemaakt uit de schop die hij tegen de bandenstapels gaf.

Maar ook tegenover Jack van Gelder vertelde Verstappen dat hij zeer teleurgesteld was in de uitkomst van de race, die voor hem al eindigde na vier bochten in ronde 1. Op de vraag van Van Gelderen of Verstappen na het incident nog heeft gepraat met Leclerc antwoordde de Nederlander: "Hij [Leclerc] vroeg wat er gebeurde. 'Nou, jij rijdt tegen Sergio [Pérez] aan en ik moest er om heen'", aldus Verstappen, die onthulde dat hij halverwege de race alweer op zijn hotelkamer aan een gin-tonic zat.

Lees hieronder verder

Tijdens de start van de race, die redelijk goed verliep voor de Red Bull-coureur, probeerde Verstappen zo voorzichtig mogelijk te doen. Maar nadat Valtteri Bottas een klein foutje maakte na bocht drie zwermden er meerdere auto's rond de Fin. Max Verstappen bestuurde een van die auto's en wilde in de eerste ronde geen brokken maken.

Verstappen deed er alles aan om uit de problemen te blijven, maar dat lukte, geheel buiten zijn schuld om, niet. "Kijk, ik was gewoon redelijk passief en probeerde een beetje mijn positie te behouden. Toen zat ik tussen twee auto's in en remde ik eerder [om problemen te voorkomen] en toen kwam Leclerc binnendoor en die was gewoon te laat en toen was het klaar", aldus Verstappen.

Op de vraag Jack van Gelder of Verstappen na zijn uitvalbeurt direct naar het hotel was gegaan, antwoordde de Red Bull-coureur: "Nou nee, ik moest natuurlijk nog wel de pers te woord staan en daarna ben ik wel teruggegaan naar het hotel. Daar heb ik de laatste 20, 30 rondjes van de race gekeken."

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 GP Abu Dhabi 2020F1 GP Sakhir 2020F1 nieuws 2020Formule 1 2020Max VerstappenZiggo Sport
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:00 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:30
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
16:10 - 18:10
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.