Max Verstappen na suggestie Bleekemolen: "Dan spoor je echt niet"

Het begint op een soap te lijken, want nadat zijn vader Jos vrijdagavond Michael Bleekemolen op Twitter met "Sorry hoor Michel bleekemolen. Wat lul jij uit je nek" een veeg uit de pan gaf doet ook zijn zoon Max Verstappen een duit in het zakje.

Max Verstappen na suggestie Bleekemolen: "Dan spoor je echt niet"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Michael Bleekemolen vond het na de legendarische zege van de Nederlandse Red Bull-coureur in Oostenrijk een beetje verdacht dat de Mercedessen zo 'zwak' waren. "Misschien zeg ik hier dingen die niet kloppen, maar het riekt een beetje als manipulatie", aldus Bleekemolen bijna twee weken geleden.

Bleekemolen doelde op een mogelijk verzoek aan het adres van Mercedes AMG F1 van de eigenaren van de sport om die zondag in Oostenrijk het motorvermogen iets terug te schroeven, zodat er een spannende race mogelijk was.

In de paddock gingen verhalen rond dat Mercedes de motor - los van de koelingsproblemen - wat had teruggeschroefd en ook voormalig Formule 1-coureur Michael Bleekemolen deed de voorbije dagen uitspraken in die richting, om overigens wel te benadrukken dat dat volgens hem niets afdeed aan de knappe prestatie van de in Spielberg winnende Verstappen. Valt te lezen op de website van De Telegraaf.

"Het was ons gegund, toch?", reageert Verstappen zelf na de kwalificatie voor de Grand Prix van Groot-Brittannië. "Dat vind ik een achterlijke gedachte. Als je zo gaat redeneren, spoor je echt niet."

Michael Bleekemolen liet vrijdagavond tijdens Ziggo Sport's Formule 1 Café weten dat hij achtergrond informatie heeft die hij momenteel nog niet kan delen. "Over vijf jaar zal ik het verhaal vertellen, ik kan het nu echt niet zeggen, maar ik zweer het, het was zo, ik heb dat van een betrouwbare bron", verzekerde Bleekemolen.

Robert Doornbos, die ook aanwezig was tijdens Formule 1 Café probeerde te vissen naar wie zijn bron was en zei: "Was het Toto [Wolff]?", waarop Bleekemolen in een soort stilte viel. Of, wie en hoe, we weten het over vijf jaar.

Max Verstappen had in de aanloop naar de kwalificatie aanvankelijk niet een goed gevoel met zijn auto, maar in de kwalificatie viel alles weer goed samen. De Nederlander wist er een snelle ronde uit te persen en kwam tot op de vierde positie op de startgrid en start zondagmiddag dus naast rivaal Charles Leclerc, vanaf de tweede startrij.

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.