Max Verstappen na pole in Hongarije: "Mijn beste kwalificatie ooit"

Max Verstappen heeft zich verzekerd van de poleposition voor de Grand Prix van Hongarije, de grand prix waar zijn vader Jos 25 jaar geleden de derde podiumplek pakte. De Red Bull-coureur is erg blij met zijn pole, maar weet ook dat zondag pas de punten worden vergeven.

Max Verstappen na pole in Hongarije: "Mijn beste kwalificatie ooit"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

In het vierkantje bij Jack Plooij steekt Max Verstappen van wal: "De auto voelde meteen in Q1 goed aan en als je dan weet dat je er dan al zo goed bij staat weet je dat [in Q2 en Q3] het goed kan gaan. In Q2 had ik wat last van verkeer, maar het kwam toch nog goed op de mediums."

Op de vraag van Plooij of hij het perfecte rondje had gereden antwoordde Verstappen: "Ja, dit is een van mijn beste kwalificaties geweest. Voor mijn gevoel kon het niet sneller, best wel perfect."

Het gat met Mercedes is dan wel klein, maar toch voelt het goed om voor Bottas en Hamilton te staan. "Ze zijn dominant en als je er dan net voor staat is dat erg mooi", aldus Verstappen. "Ik heb in de afgelopen jaren wel eens pech gehad, en ook met de motor en dit voelt dus gewoon erg goed."

"Deze ontbrak nog", vertelde Verstappen na het uitstappen aan F1's Paul di Resta. "De wagen voelde al het hele weekend goed aan, maar in de kwalificatie is het altijd lastig. Maar we zijn er in geslaagd met dank aan het team. De wagen vloog echt tijdens de kwalificatie, het was ongelooflijk."

Ondanks zijn blijdschap na de eerste pole was Verstappen niet uit het oog verloren waar het uiteindelijk om draait: "Ik ben heel blij met vandaag, maar we hebben nog een race af te leggen en dat is het belangrijkste. Maar vandaag was een belangrijke dag, en een geweldige dag voor het team."

Max Verstappen hoopt zondagmiddag om 15:10 uur een goede start te hebben en van daaruit de race te controleren. Aan het weer zal het niet liggen, want het wordt stralend zomerweer.

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
GP Australië
vrijdag 13 maart 2020
02:00 - 03:30Eerste vrije training
06:00 - 07:30Tweede vrije training
zaterdag 14 maart 2020
04:00 - 05:00Derde vrije training
07:00 - 08:00Kwalificatie
zondag 15 maart 2020
06:10 - 08:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.