Max Verstappen na kwalificatie: "Het was slecht"

Zoals al een beetje duidelijk was kreeg Max Verstappen zijn RB13 niet lekker aan de praat. Na de kwalificatie is de Nederlander glashelder en windt er geen doekjes om, "Het was slecht". Veel meer kon Verstappen er niet van maken. Zijn teamgenoot Daniel Ricciardo wist beslag te leggen op de vierde startplek, terwijl Max Verstappen genoegen moest nemen met de zesde plek op de startgrid in Abu Dhabi.

Max Verstappen na kwalificatie: "Het was slecht"
Foto: Max Verstappen #33 (Red Bull) - Bron: Red Bull Racing

"Ik heb al het hele weekend moeite met de balans van de auto. Ik ben er niet blij mee. We kregen de balans nu weer niet voor elkaar. Dan probeer je natuurlijk een zo goed mogelijk rondje te rijden, maar als het niet gaat, dan moet je ook accepteren dat het niet gaat. Meer dan de zesde plek zat er niet in vandaag", aldus Verstappen.

Ook al kon Max Verstappen zijn laatste snelle ronde flink verbeteren, het was niet voldoende. "De rondes ervoor waren gewoon helemaal niet goed. Die laatste ronde was redelijk, maar ook daar was ik niet tevreden met de balans van de auto. Het was de hele tijd glijden, geen grip achter, dan weer onderstuur in de volgende bocht. Je kreeg er gewoon geen balans in. Je kunt ook niet echt iets aanpassen als je eenmaal de kwalificatie ingaat, dus dan is het een verloren zaak en probeer je gewoon een zo goed mogelijk rondje te rijden, maar dat is dan nog steeds niet goed genoeg. Ik weet niet wat er fout ging. Anders hadden we het zeker kunnen veranderen. We moeten nu begrijpen wat er fout ging en hopelijk kunnen we ervan leren voor de race morgen."

Of Max Verstappen zijn kunstje van vorig jaar (na een spin in de eerste ronde, terugvechten naar een vier plek) kan herhalen, hij is er zelf niet zo zeker van. "Weet ik niet. Als het zoals vandaag gaat niet. Als je niet blij bent in de korte runs, zullen de lange runs ook niet geweldig zijn, maar daar zullen we morgen achter komen. Het zijn dit jaar sowieso andere auto’s en andere banden. Het is een heel ander verhaal en volgens mij staan we er ook wat verder achter dan vorig jaar. We moeten dus afwachten", aldus Max Verstappen op zijn eigen website.

Formule 1 podcast

Grand Prix Italië - Wat een race wat een race. Max moest achteraan starten en verremde zich voor de chicane. We hebben een mooi gevecht gezien tussen Leclerc en Hamilton die ronde lang met elkaar in gevecht waren.
Klik, beluister en GENIET