Max Verstappen na 100e GP: "Hebben er het maximale uitgehaald"

Max Verstappen begon de race voor de USGP als derde en kwam ook als derde over de eindstreep. Maar de Nederlander, die sowieso tevreden is met P3, denkt dat hij misschien wel Hamilton had kunnen verschalken, ware het niet dat er een gele vlag wapperde.

Max Verstappen na 100e GP: "Hebben er het maximale uitgehaald"
© Honda F1 Racing

Het goede gevoel is weer terug bij Max Verstappen en Red Bull Racing. En dat blijkt uit alles. Na de race op Circuit of The Americas laat de Nederlander weten dat hij er het maximale uit heeft gehaald.

"We hebben er het maximale uitgehaald, maar Mercedes was vandaag net iets sneller", vertelt Verstappen na afloop van zijn 100e Formule 1-race. "Ik probeerde in de buurt te blijven, voor het geval er iets zou gebeuren. We hadden een erg goede race en ik heb me vermaakt. Ik kon de concurrentie voor me zien rijden en onze snelheid was goed."

In de slotfase leek Max nog een aanval te kunnen wagen op de tweede plek van Hamilton. Verstappen: "Er hing een gele vlag aan het einde van het rechte stuk, dus daar kon ik geen DRS gebruiken. Anders hadden we vandaag misschien als tweede kunnen eindigen. Maar desondanks is het fijn om op het podium te staan."

Over de zesde wereldtitel van Hamilton, zegt Verstappen: "Dat is erg indrukwekkend. Hij presteert fenomenaal en heeft een goed team achter zich staan. Hopelijk kunnen wij volgend jaar het gevecht met hen aangaan."

Formule 1 podcast

GP Verenigde Staten - Lewis Hamilton moest nog even wachten maar afgelopen weekend was het dan zover. In week 44, tevens het startnummer van Lewis Hamilton, pakte hij zijn zesde wereldtitel.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Brazilië
vrijdag 15 november 2019
15:00 - 16:30Eerste vrije training
19:00 - 20:30Tweede vrije training
zaterdag 16 november 2019
16:00 - 17:00Derde vrije training
19:00 - 20:00Kwalificatie
zondag 17 november 2019
18:10 - 20:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.