VT1 9 okt - 11:00
VT2 9 okt - 15:00
VT310 okt - 12:00
QUALI10 okt - 15:00
RACE11 okt - 15:10

Max Verstappen legt uit waarom hij in België zijn petje weggaf

Max Verstappen legt uit waarom hij in België zijn petje weggaf
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Vorige week na de race in België deed Max Verstappen zijn pet af en gaf deze aan een vrijwilliger in de paddock op Spa-Francorchamps. Deze sympathieke actie werd per abuis door Sky Sports Italia gefilmd en Verstappen werd wereldwijd geprezen om zijn sympathieke gebaar. Maar hoe kwam het tot stand?

Verstappen-fans wil natuurlijk alles hebben als het om hun favoriete held Max Verstappen gaat. De Nederlander krijgt door zijn rijderskwaliteiten en zijn open karakter veel aanzien. Zo ook in België, waar een vrijwilliger in de paddock die de Nederlander op zaterdagavond om een souvenir vraagt.

Tegenover Sky Sports Italia legt Verstappen uit waarom hij zijn pet weggaf. "Ik kwam hem zaterdagavond tegen en hij vroeg mij om een souvenir", aldus Verstappen, die de man laat weten dat hij niets bij zich had. "Ik zei hem toen dat ik niet bij me had, omdat ik na een BBQ onderweg was naar mijn motorhome. Ik liet hem weten dat ik de volgende dag wel wat voor hem had, als hij weer in de paddock aanwezig was."

Verstappen dacht 'hier heb je mijn pet'

Max Verstappen eindigde als derde in de race op Spa en na de verplichte nummers van het podium en de interviews met de pers, was de Nederlander onderweg naar zijn motorhome. "Toen de race voorbij was, kwam ik hem weer tegen ik terug kwam van de persconferentie. Toen dacht ik 'hier heb je mijn pet'."

In Italië is men erg gecharmeerd van de actie van de Nederlander. "Het gaat soms om kleine dingen, waarmee je iemand erg blij kan maken, en daar werk ik dan erg graag aan mee", aldus de gelauwerde Red Bull-coureur.

Vacature - MotorsportZ is op zoek naar F1-schrijftijgers (m/v) die autosport in hun aderen hebben vloeien en alles willen weten. Wat we onder andere nodig hebben zijn mensen van tenminste 16 jaar oud die in goed Nederlands een mooi en boeiend stukje kunnen schrijven. Geïnteresseerd of ken jij zo iemand? Check hier de vacature.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.