VT1 9 okt - 11:00
VT2 9 okt - 15:00
VT310 okt - 12:00
QUALI10 okt - 15:00
RACE11 okt - 15:10

Max Verstappen is natuurlijk "nog steeds erg gemotiveerd"

Max Verstappen is natuurlijk "nog steeds erg gemotiveerd"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Donderdag was het weer tijd voor het verplichte nummer met de pers. Iets waar niet iedere Formule 1-coureur even gelukkig mee is, maar het hoort er nu eenmaal bij. Verstappen werd gevraagd of hij nog steeds gemotiveerd is, ondanks dat zijn RB16 het moet afleggen tegen de Mercedes W11. Een 'domme vraag' vindt de Nederlandse Red Bull-coureur.

Ondanks dat hij meestal al vooraf weet dat hij het onderspit moet delven tegen het Mercedes-geweld, is en blijft Max Verstappen erg gemotiveerd. De Nederlander geeft aan daar geen enkele moeite mee te hebben.

"Ik vind het onbegrijpelijk waarom mensen denken  dat je niet gemotiveerd zou zijn. Ik heb een van de mooiste beroepen ter wereld, ik mag in super snelle auto's rijden en ik rijd derde of tweede en heb een overwinning opzak", reageerde de Nederlander. "Ik vind het dus ongelooflijk dat mensen denken dat je dan niet gemotiveerd zou zijn. Het is echt dom, ik houd van wat ik doe."

"Ik houd van racen en ik wil ze [Mercedes, red.] natuurlijk proberen uit te dagen, maar als het niet mogelijk is, neem ik genoegen met het best mogelijke resultaat in de auto die ik heb, en dan geniet ik er nog steeds van."

De eerste vrije training begint vandaag (vrijdag) om 11:00 uur. Het wordt warm en dat kan misschien in het voordeel zijn van de Red Bull-Honda RB16 en Max Verstappen. Ook de rest van het weekend wordt het erg warm, als de temperatuur oploopt naar waarden rond de 30 graden Celsius.

Vacature - MotorsportZ is op zoek naar F1-schrijftijgers (m/v) die autosport in hun aderen hebben vloeien en alles willen weten. Wat we onder andere nodig hebben zijn mensen van tenminste 16 jaar oud die in goed Nederlands een mooi en boeiend stukje kunnen schrijven. Geïnteresseerd of ken jij zo iemand? Check hier de vacature.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.