VT1 9 okt - 11:00
VT2 9 okt - 15:00
VT310 okt - 12:00
QUALI10 okt - 15:00
RACE11 okt - 15:10

Max Verstappen in Italië: "Mercedes nog steeds favoriet"

Max Verstappen in Italië: "Mercedes nog steeds favoriet"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Het Grand Prix-weekend in Italië staat op het punt te beginnen. Vandaag waren er de gesprekken met de pers en morgen begint om 11:00 uur Nederlandse tijd de eerste vrije training. Max Verstappen blikte vooruit op het komend raceweekend op het circuit van Monza.

Na een zesde podiumplek op rij in Spa, hoopt Max Verstappen dat hij daar in Italië een zevende podiumnotering aan kan toevoegen. De Nederlander is wel een beetje voorzichtig over het voorspellen van zijn kansen op de Temple of Speed, zoals het circuit in Monza ook genoemd wordt.

"Het is lastig in te schatten, omdat Monza normaal gesproken niet ons beste circuit is met alle lange rechte stukken. Maar vorig jaar waren we toch behoorlijk competitief in de vrije trainingen, voordat we een penalty namen, dus laten we hopen dat het dit jaar weer hetzelfde zal zijn", aldus de Red Bull-coureur uit Nederland.

"Spa was mijn zesde podium op rij, dus hopelijk kunnen we deze reeks voortzetten en snel strijden voor de eerste positie in plaats van de tweede en derde, maar dat is hier misschien niet het geval. Natuurlijk blijven we pushen en geven we niet op, maar we moeten realistisch zijn dat Mercedes nog steeds de favoriet is."

In Italië wordt sinds 2014 voor het eerste zonder party modus gereden. Op de vraag of Verstappen denkt dat het iets in zijn voordeel kan uitpakken, antwoordt hij: "Ik het niet teveel hebben over de kwalificatiemodus van de power unit, omdat we echt niet weten hoe dit ons en andere teams zal beïnvloeden. Ik hoop dat het alles een beetje dichter bij elkaar zal brengen, maar het heeft geen zin om te gissen."

Op Spa-Francorchamps kwamen de Renault-coureurs als een duveltje uit een doosje naar voren. Niet alleen tijdens de kwalificatie, maar ook in de race waren Daniel Ricciardo en Esteban Ocon behoorlijk snel, zelfs sneller dan de Racing Point-bolides. Wordt Renault op Monza een geduchte tegenstander?

Verstappen zegt hierover: "Ik denk dat waar er veel lange rechte stukken zijn, Renault een redelijk goede balans op de auto lijkt te hebben en een goede overweging heeft tussen topsnelheid en bochtenwerk, maar we zullen zien. Over het algemeen denk ik niet dat ze een grote bedreiging vormen. Misschien zullen ze op Monza weer dichtbij zitten, maar we zullen zien als we de baan op gaan."

"Monza is supersnel, waardoor het erg leuk is om te rijden, maar het kan ook een uitdaging voor ons zijn. Snelle bochten zijn altijd enerverend en vooral de laatste bocht, Parabolica, is gaaf. Monza is een enorm historisch circuit, waar ik altijd naar uitkijk. Helaas zijn er dit jaar geen fans, maar we zullen toch proberen er een spannende race van te maken!"

De eerste vrije training begint vrijdagochtend om 11:00 uur Nederlandse tijd. Het wordt - met temperaturen ronde de 30 graden - een warm tot heet weekend in de Italiaanse provincie Monza e Brianza.

Vacature - MotorsportZ is op zoek naar F1-schrijftijgers (m/v) die autosport in hun aderen hebben vloeien en alles willen weten. Wat we onder andere nodig hebben zijn mensen van tenminste 16 jaar oud die in goed Nederlands een mooi en boeiend stukje kunnen schrijven. Geïnteresseerd of ken jij zo iemand? Check hier de vacature.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Vind jij dat F2-coureur Mick Schumacher klaar is voor de Formule 1?
Volgende F1 Grand Prix
Eifel (Duitsland)
vrijdag 09 oktober 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 10 oktober 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 11 oktober 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Eifel (Duitsland)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.