VT127 nov - 12:00
VT227 nov - 16:00
VT328 nov - 12:00
QUALI28 nov - 15:00
RACE29 nov - 15:10

Max Verstappen: "Ik wen altijd snel aan een nieuw circuit"

Max Verstappen: "Ik wen altijd snel aan een nieuw circuit"
©Getty Images / Red Bull Racing

Alle F1-coureurs worden vandaag voor de leeuwen gegooid. Het Circuit Paul Ricard is een nieuw circuit waar enkele coureurs in het verleden hebben gereden, maar feitelijk heeft geen van de coureurs er een serieuze ronde in een Formule 1-auto gereden. Daar gaat vandaag verandering in komen.

Veel simulator werk moet Verstappen helpen

Red Bull-coureur Max Verstappen heeft de afgelopen weken veel uren doorgebracht op de virtuele versie van het Formule 1-circuit in Frankrijk.

"Ik heb genoeg op de simulator gereden om het circuit inmiddels goed te kennen. Als je straks bij de eerste vrije training het circuit op gaat, kun je pas aan de echte finetuning beginnen. De eerste ronden zal het even wennen zijn, maar ik ben altijd snel aan een nieuw circuit gewend. Hopelijk is dat hier ook zo."

Daar waar Daniel Ricciardo meerdere mogelijkheden ziet om in te halen, denkt Max Verstappen dat dat wel meevalt. De Nederlandse F1-coureur denkt daarom ook dat een goede startpositie van groot belang kan zijn op Paul Ricard.

"[Inhalen] Dat wordt lastig, omdat de meeste bochten lange doordraaiers zijn, waar je alleen kunt volgen. Er zijn niet echt plekken waar je de binnenbocht kan pakken en iemand kunt uitremmen", aldus Max Verstappen.

De eerste sessies voor de Formule 1 Grand Prix van Frankrijk staan vandaag op het programma. Om 12:00 uur begint de eerste vrije training op Paul Ricard in de agenda en de tweede vrije training begint om 16:00 uur en wordt om 17:30 uur afgesloten.

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Albon erin of eruit: Wie zit er in 2021 naast Verstappen in een RB16b of RB17?
Volgende F1 Grand Prix
Bahrein
vrijdag 27 november 2020
12:00 - 13:30Eerste vrije training
16:00 - 17:30Tweede vrije training
zaterdag 28 november 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 29 november 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Bahrein
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste F1-nieuws en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Dat Max Verstappen in 2020 geen wereldkampioen wordt is inmiddels wel duidelijk. Maar de Nederlander is de enige die het de Mercedes-coureurs moeilijk kan maken. Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.