Focus 100% op 2021

Max Verstappen: "Ik naar Mercedes? Daar denk ik niet over na"

Max Verstappen is zoals we van hem gewend zijn ook in 2021 volledig gefocust op zijn taak bij Red Bull Racing. De Nederlander laat zich niet afleiden door na te denken over wat er mogelijk in de toekomst in het verschiet ligt.

Max Verstappen: "Ik naar Mercedes? Daar denk ik niet over na"
© Getty Images/Red Bull Contentpool | Max Verstappen tijdens filmdag op Silverstone 24 februari 2021.

Christian Horner stelde dat Max Verstappen, als Lewis Hamilton aan het eind van 2021 stopt bij Mercedes, bovenaan het lijstje van de wereldkampioenen staat. Of dat inderdaad zo is weet niemand, behalve Toto Wolff. Max Verstappen houdt zich niet bezig met dit soort vraagstukken. Zo liet hij volgens de media weten.

"Uiteraard weet ik niet wat Hamilton aan het einde van dit seizoen gaat doen, maar ik concentreer me liever alleen op mezelf. Ik kijk heel goed naar 2021 om te proberen er een succes van te maken", stak Verstappen van wal. "Dus tussen de eerste shakedown op Silverstone en de hele voorbereidingsfase voor het testen, heb ik echt geen tijd om over dit soort dingen na te denken."

Max Verstappen neemt afstand van de veronderstelling van zijn teambaas Christian Horner, die de afgelopen dagen had gesproken over de Nederlander als de eerste naam op de Mercedes-lijst om Hamilton in de toekomst te vervangen, en laat zien dat hij niet al te geïnteresseerd is in de geruchten van de F1-rijdersmarkt.

De sterrijder van Red Bull is daarentegen erg gefocust op de start van het seizoen 2021 en tijdens het interview met RaceFans bevestigt hij dat hij aan niets anders denkt dan aan de mogelijkheid om de wereldtitel te winnen: "Ik ben heel relaxed en heel kalm. Zoals ik al zei, ik wil me gewoon volledig focussen op 2021, voor mij is dat het allerbelangrijkste."

Gerelateerde onderwerpen Formule 1Christian HornerF1 nieuws 2021Formule 1 2021Lewis HamiltonMax VerstappenRed Bull F1
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Emilia-Romagna
vrijdag 16 april
Eerste vrije training
11:00 - 12:00
Tweede vrije training
14:30 - 15:30
zaterdag 17 april
Derde vrije training
11:00 - 12:00
Kwalificatie
14:00 - 15:00
zondag 18 april
Race
15:00 - 17:00
Meer Emilia-Romagna GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.