Max Verstappen: "Ik had wel in slaap kunnen vallen"

Max Verstappen sloot zondag de laatste race van 2017 af als vijfde. En wat niemand is ontgaan, het was een redelijk slaapverwekkende race. De enige actie die tijdens de eerste ronden te bespeuren was vond buiten de top 12 plaats. Na de start reden de eerste twaalf coureurs gedurende 14 ronden exact op de zelfde plaats als waar ze gestart waren.

Max Verstappen: "Ik had wel in slaap kunnen vallen"
Foto: Max Verstappen #33 (Red Bull) - Bron: Red Bull Racing

"Het was een redelijk saaie race voor mij, als ik een kussen bij me had gehad, had ik in slaap kunnen vallen", aldus Max Verstappen na afloop van de race op Yas Marina circuit. "Na de start probeerde ik Kimi [Räikkönen] te volgen, maar dat is op dit circuit zo lastig en ik kon hem op geen enkel moment inhalen. Zodra je op 1,5 seconde van je voorganger komt is het erg moeilijk om nog dichterbij te komen en in te halen."

Ondanks dat de sessies, voorafgaand aan de race, niet al te ideaal voor Verstappen verliepen, was hij toch positief verrast door de snelheid die de RB13 had tijdens de race. "Ik was verrast hoe goed onze snelheid in de race was, helemaal gezien het feit dat we het hele weekend lastig vooruitgang konden boeken."

"Toen ik achterblijvers tegenkwam en een beetje terugviel [ten opzichte van Kimi Räikkönen], kon ik daarna vrij makkelijk naar Kimi toe rijden, en toen merkte ik dat onze snelheid helemaal niet slecht was. Wel jammer dat we dat niet hebben kunnen laten zien en dat we niet in staat waren om te vechten voor posities", aldus de Nederlander.

"Alles bij elkaar genomen, een positief eind van het seizoen. In de laatste twee races hebben niet onze potentie kunnen laten zien, maar dat komt door de karakteristieken van de circuit en dat hadden we al verwacht."

"We blijven keihard werken om te verbeteren, zoals we het hele jaar hebben gedaan en met wat verbetering van de motor moeten we volgend jaar minstens dichtbij de concurrentie zitten", aldus de Nederlander.

Max Verstappen is tot en met woensdag in Abu Dhabi. Hij gaat woensdag deelnemen aan de Pirelli-bandentest.

Formule 1 podcast

GP Brazilië 2019 - Nabeschouwing: Een terugblik op de spectaculaire Grand Prix van Brazilië die dit weekend verreden werd op het circuit Autodromo Jose Carlos Pace, dat beter bekend staat als Interlagos.
Klik en beluister

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.