Max Verstappen hoopt stijgende lijn door te trekken op Silverstone

Na zijn prachtige zegerit op Red Bull Ring kijkt Max Verstappen reikhalzend uit naar de volgende Formule 1-race, die op Silverstone met de karakteristieke hoge snelheidsbochten. "Becketts en Maggots zijn mijn favoriete bochten", aldus Verstappen.

Max Verstappen hoopt stijgende lijn door te trekken op Silverstone
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Meer dan gemiddelde motivatie reist Max Verstappen af naar Groot-Brittannië alwaar de tiende Grand Prix van 2019 wordt verreden op het circuit van Silverstone. "Ik kijk erg uit naar Silversone, nu helemaal we gewonnen hebben in Oostenrijk. Het was een heel bijzonder moment voor iedereen in het team en Honda. Al het harde werk begint zich nu uit te betalen", blikt Verstappen terug op de Grand Prix van Oostenrijk.

"Ik mag graag rijden op Silverstone door de hoge snelheidsbochten, Becketts en Maggots zijn mijn favoriete bochten, en het is echt geweldig om daar te rijden. Ik ken het circuit behoorlijk goed, want voordat ik Formule 1 reed heb ik er ook Formule 3 gereden."

"Ik kijk ook uit naar de Britse campings en de supporters op de tribunes. Het is er altijd druk en zij behoren absoluut tot een van de meest fanatieke Formule 1 fans in de wereld", laat Verstappen weten.

"Omdat onze fabriek vlak bij het circuit is gelegen is het weer een thuisrace voor ons, dus ik hoop dat ook dat we onze stijgende lijn kunnen doortrekken en zondag voor een geweldige show kunnen zorgen. Veel mooie en snelle bochten, dat is waar we van houden en ik kan me geen F1-kalender voorstellen zonder dat daar de Britse Grand Prix op staat", besluit de Nederlander.

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.