VT1 4 dec - 14:30
VT2 4 dec - 18:30
VT3 5 dec - 15:00
QUALI 5 dec - 18:00
RACE 6 dec - 18:10

Max Verstappen hoopt niet op regen: "kijk ik niet echt naar uit"

Max Verstappen hoopt niet op regen: "kijk ik niet echt naar uit"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Vrijdag werden de vrijdagtrainingen op het circuit in Portimão afgewerkt. Max Verstappen eindigde in de tweede training als tweede op de tijdenlijst, maar kreeg ook te maken met een ongewenst contact met Racing Point-coureur Lance Stroll.

Portimão ziet er bijzonder gaaf uit, dat is waar alle coureurs en fans het over eens zijn. Maar wat vindt Max Verstappen er van na de eerste trainingen. "Toen ik hier in januari was, vond ik het echt een geweldig circuit. Maar er ligt nu nieuw asfalt en er is heel weinig grip, dus het is nu alleen maar glijden. Als je iets harder een bocht in wil gaan, breekt de auto uit. Dan is het niet echt leuk", aldus Verstappen tegenover Olav Mol voor het televisieprogramma Formule 1 Café.

Vooruitblikkend naar de zaterdag en zondag vervolgt Verstappen: "Normaal gesproken mikken we zaterdag op P3. Ik denk wel dat Mercedes hier sterker is, vooral op een baan waar je dan echt grip achter nodig hebt en waar de auto makkelijk uitbreekt, daar zullen zij wel echt sterk zijn."

De weersvoorspellingen laten zien dat er zondag mogelijk wat regen kan vallen. De Nederlander zou daar niet blij mee zijn. "Met dit asfalt en eventueel regen op zondag, daar kijk ik eigenlijk niet echt naar uit. Maar ja, uiteindelijk is het voor iedereen hetzelfde. Dan kun je misschien een klein beetje een verschil maken als het zo glad wordt", aldus Verstappen.

De derde en laatste vrije training begint zaterdagmiddag om 12:00 uur. De kwalificatie volgt om 15:00 uur.

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Albon erin of eruit: Wie zit er in 2021 naast Verstappen in een RB16b of RB17?
Volgende F1 Grand Prix
Sakhir
vrijdag 04 december 2020
14:30 - 16:00Eerste vrije training
18:30 - 20:00Tweede vrije training
zaterdag 05 december 2020
15:00 - 16:00Derde vrije training
18:00 - 19:00Kwalificatie
zondag 06 december 2020
18:10 - 20:10Race
Meer GP Sakhir
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste F1-nieuws en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Dat Max Verstappen in 2020 geen wereldkampioen wordt is inmiddels wel duidelijk. Maar de Nederlander is de enige die het de Mercedes-coureurs moeilijk kan maken. Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.