VT1uitslag
VT2uitslag
VT3uitslag
QUALI15 aug - 15:00
RACE16 aug - 15:10

Max Verstappen: "Het kan nu alleen nog maar beter gaan"

Max Verstappen: "Het kan nu alleen nog maar beter gaan"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen heeft een goed gevoel overgehouden aan de vrijdagtrainingen. Ondanks dat hij niet verwacht dat hij vandaag pole position heeft gereden, is hij meer dan tevreden over de gemaakte stappen van Red Bull Racing.

"De auto voelde nu al beter dan vorige week. De balans is nu een stuk beter en de auto is voelt fijner om mee te rijden. We hebben een goed stap voorwaarts gezet", aldus Max Verstappen, die realistisch vervolgt met "Het is alleen nog maar vrijdag en het is dus nog te vroeg om te zeggen waar we staan in vergelijking tot Mercedes, maar ik denk dat we redelijk blij mogen zijn."

Na vorige week was er voor het Formule 1-team van Red Bull genoeg om uit te zoeken en uit te proberen. En dat is dan ook wat het team van Max Verstappen heeft gedaan. "We hebben allerlei dingen uitgeprobeerd, om de auto een beetje beter te begrijpen. Ik denk dat we in de goede richting gaan, dus ik ben daar bij mee", voegt hij toe.

Verstappen denkt overigens niet dat de resultaten van VT2 gebruikt gaan worden als zijnde de kwalificatie. Dus met zijn snelste ronde van vandaag denkt hij niet op pole position te staan. "We moeten nog even afwachten wat er morgen met het weer gaat gebeuren", gaat hij verder. "Anders komen we er zondag wel achter waar we staan."

"Normaal gesproken is onze racepace competitiever dan onze snelheid over een enkele ronde. Maar desondanks mogen we daar vandaag zelfs tevreden mee zijn, dus het kan alleen maar beter worden. Zelfs als het weer morgen zo slecht is om te kwalificeren, dan verwacht ik dat we zondag de kwalificatie gaan rijden. Ik verwacht dus niet met de snelle ronde van vandaag op pole te staan", aldus Verstappen.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Spanje
vrijdag 14 augustus 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 15 augustus 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 16 augustus 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Spanje
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.