VT1uitslag
VT2 3 jul - 15:00
VT3 4 jul - 12:00
QUALI 4 jul - 15:00
RACE 5 jul - 15:10

Max Verstappen heeft maar één doel: wereldkampioen worden

Max Verstappen heeft maar één doel: wereldkampioen worden
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Over twee en halve week begint het Formule 1-weekend in Oostenrijk. Na een uitstel van bijna vier maanden begint op vrijdag 3 juli om 11:00 uur de eerste vrije training op de Red Bull Ring. Max Verstappen kijkt ernaar uit om weer te beginnen.

Max Verstappen heeft in gesprek met David Coulthard een update gegeven vanuit zijn woonplaats Monaco. Zo valt te lezen op zijn eigen website. Verstappen laat weten helemaal klaar te zijn voor de seizoensopener in Spielberg.

"Ik voel me goed en ik ben er klaar voor. Maar dat is te verwachten na zo’n lange pauze. Ik kijk ernaar uit om weer te beginnen", aldus Verstappen, die tevens gevraagd wordt of het kampioenschap er dit jaar in zit. "Als team willen we met Aston Martin Red Bull Racing winnen."

"We willen voor het kampioenschap mee kunnen strijden. Dat is ons enige doel. Iedereen is enorm gemotiveerd en ik kan niet wachten tot we weer beginnen en te zien waar we staan. Hopelijk wordt het een spannend seizoen", aldus de Nederlandse Red Bull-coureur.

Red Bull Racing brengt enkele updates voor de RB16 mee naar Oostenrijk en de eerste vrije trainingen zullen dit eerste GP-weekend belangrijker zijn dan normaal al het geval is. Net als Red Bull Racing brengt ook Mercedes AMG F1 updates mee.

Ferrari schijnt geen updates te kunnen ophoesten, zo liet het team eerder weten. Maar dat weten we over twee en halve week pas zeker, als de eerste vrije trainingen op vrijdag 3 juli verreden worden.

Door: Redactie

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.