Max Verstappen heeft door de jaren heen "veel geleerd"

Max Verstappen rijdt dit jaar zijn meest consistente seizoen van zijn Formule 1-carrière. De lessen uit voorgaande jaren zijn nuttig geweest. Verstappen stond voorheen bekend als beetje onstuimig en soms overgemotiveerd, maar daarvan is allang geen sprake meer.

Max Verstappen heeft door de jaren heen "veel geleerd"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Na de derde vrije training voor de Grand Prix van Monaco 2018 - waar hij zijn RB14 ernstig beschadigde en vervolgens niet kon deelnemen aan de kwalificatie - is Max Verstappen voortdurend foutloos geweest. "Ik heb de afgelopen jaren veel geleerd in de Formule 1. Vooral het begin van vorig jaar vond ik niet leuk - maar het was wel een heel goede les", zegt Verstappen.

Red Bull-adviseur dr. Helmut Marko liet enkele maanden geleden weten dat Max Verstappen zijn wilde haren kwijt is. Verstappen moest beter inschatten "wanneer hij risico moet nemen en wanneer niet", aldus Marko. Intussen zijn alle plooien glad gestreken en kan niemand meer ontkennen dat Verstappen een van de beste Formule 1-coureurs is.

Zoals gezegd rijdt Verstappen in 2019 zijn meest consistente seizoen ooit. De lessen door de jaren heen zijn nuttig geweest. "Ik heb veel geleerd", vervolgt Verstappen. "Ik voel me erg gelukkig in het team, en als alles samenkomt, als iedereen echt gemotiveerd en gelukkig is, push je het team naar een ander niveau."

Natuurlijk draagt motorpartner Honda ook bij aan het succes van Red Bull Racing. Na jaren van samenwerking met Renault hakte Red Bull vorig jaar de knoop door om vanaf 2019 met de Japanse autofabrikant in zee te gaan. Red Bull Racing leeft samen met Honda weer helemaal op. Aangezien 2019 nog gezien wordt als overgangsjaar worden alle pijlen op 2020 gericht.

Formule 1 podcast GP Hongarije - Max start vanaf pole, een mooi gevecht met Lewis

Iedereen moet op het puntje van zijn stoel hebben gezeten tijdens de GP van Hongarije. Wat een race!
Klik, beluister en GENIET