Max Verstappen over nieuwe GP-seizoen: 'We gaan het zien'
©Getty Images / Red Bull Contentpool

Max Verstappen over nieuwe GP-seizoen: 'We gaan het zien'

14 mrt 2019 - 20:17
Ries Boogert

Vannacht begint de eerste vrije training voor de Grand Prix van Australië om 02:00 uur Nederlandse tijd. Dan kan niemand zich meer verschuilen achter allerlei excuses, dan gaan de tijden werkelijk gelden en een beeld vormen. Het nieuwe Formule 1 GP-seizoen staat nu echt pal voor de deur.

De eerste vrije trainingen staan bijna op het punt van beginnen. Na de vrije trainingen hebben we een beeld van hoe de verhoudingen liggen voor de kwalificatie van zaterdag. Max Verstappen heeft eerder al aangegeven dat hij hoopt tijdens de kwalificatie te kunnen verrassen met de Red Bull-Honda.

Of alle puzzelstukjes voor Red Bull Racing en Max Verstappen op de juiste plek zijn gevallen? Daarvan gaan we vanaf vannacht, tijdens de eerste twee vrije trainingen, de eerste indrukken van krijgen.

Max Verstappen blijft er voorlopig nog nuchter onder. De Nederlandse Red Bull-coureur heeft in de weken tussen de wintertests en dit weekend altijd een positieve, maar ook relativerende mening gegeven over de stand van zaken.

"We gaan het zien. We hebben goede wintertests gehad, zonder al teveel problemen. Ik ben erg blij hoe er door iedereen werd samengewerkt, hetgeen belangrijk is en een goed begin was", aldus Verstappen tijdens de persconferentie in Australië.

"Het integreren van de nieuwe power unit in het chassis leek ook geen problemen op te leveren, daar ben ik ook erg blij mee. Ik kon het grootste gedeelte van mijn programma afwerken, wat positief was. Maar waar we qua prestaties staan, is op dit moment nog lastig in te schatten", vervolgt Verstappen.

"Ik heb in Barcelona geen tijd gehad om snelle runs te doen. We zijn blij met hetgeen we gedaan hebben. Natuurlijk kan het altijd beter, maar dat zal iedereen denken. We zullen tijdens de eerste races van het seizoen wel zien waar we staan."

Vannacht om exact 02:00 uur springt het licht aan het eind van de pitstraat op groen en begint de eerste vrije training voor de Grand Prix van Australië en van het nieuwe GP-seizoen.

DELEN
Meer nieuws
F1 GP Bahrein
vrijdag 29 maart 2019
1e Vrije Training12:00 - 13:30
2e Vrije Training16:00 - 17:30
zaterdag 30 maart 2019
3e Vrije Training13:00 - 14:00
Kwalificatie 16:00 - 17:00
zondag 31 maart 2019
Race 17:10 - 19:10
Sakhir / F1-weer