Max Verstappen geeft een update: "ik doe al mijn workouts nu thuis"

Max Verstappen geeft een update: "ik doe al mijn workouts nu thuis"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen rijdt de sterren van de hemel in de virtuele wereld van de autosport. Maar in de echte wereld moet de Nederlandse Formule 1-coureur nog altijd pas op de plaats maken. Er is nog geen enkel positief vooruitzicht op de herstart van het F1-seizoen.

Max Verstappen zegt dat hij klaar zal zijn zodra het Formule 1-seizoen 2020 gaat beginnen. Op zijn sociale kanalen deelde de Red Bull-coureur maandag een update. "Ik doe al mijn workouts nu thuis", begint de 22-jarige Limburger. "Ik doe veel simulatorwerk - op mijn eigen simulator - en train een beetje, om helemaal klaar te zijn als we weer gaan beginnen."

Wanneer en of het seizoen überhaupt nog van start gaat is nog maar de vraag. Het coronavirus grijpt wereldwijd in een rap tempo om zich heen, en het einde lijkt nog lang niet in zicht. Zo ook de herstart van het seizoen. Criticasters voorspellen dat het seizoen uitgaat als een nachtkaars en voorzien zelfs het einde van de koningsklasse van de autosport.

Verstappen lijkt zich voorlopig nergens aan te storen. Hij verblijft momenteel nog altijd in zijn woonplaats in Monaco, waar hij dagelijks de dagen invulling geeft met trainen en nog eens trainen. "Ik hoop dat jullie gezond blijven en dat ik jullie snel weer zal zien", aldus Verstappen, die met de hashtags #StaySafe #StayHome iedereen adviseert om zoveel mogelijk thuis te blijven.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.