Max Verstappen eerst naar Hollywood, daarna Austin

Max Verstappen zal aanstaand GP-weekend in de Verenigde Staten voor de 100e keer in een Formule 1-race van start gaan. De Nederlander debuteerde op zondag 15 maart 2015 in de koningsklasse van de autosport, tijdens de Grand Prix van Australië.

Max Verstappen eerst naar Hollywood, daarna Austin
© Getty Images/Red Bull Contentpool

In de voorbeschouwing van Red Bull Racing blikt Verstappen vooruit op de Grand Prix van de Verenigde Staten. "Het is altijd fijn om terug te zijn in Austin en het is tof dat ik hier mijn 100e race mag afwerken. Ik hou echt van het circuit hier. Het is vrij hobbelig en er is een mooie combinatie van ouderwetse bochten. Die maken het een mooi circuit."

Ondanks dat Austin, waar het circuit 'Circuit of The Americas' (CoTA), veel minder hoog boven zeeniveau ligt (ongeveer 200 meter), ziet Max Verstappen kansen in de Verenigde Staten.

"Het lijkt erop dat onze auto vrij competitief zal zijn. Vorig jaar was het een leuke race. Ik kwam toen goed terug en pakte een podiumplek (Verstappen werd tweede achter Kimi Räikkönen, red). Er is hier veel mogelijk", aldus Verstappen.

"Er kan makkelijk worden ingehaald. Dat maakt het interessant. De zesde plek in Mexico was niet waar we op hadden gehoopt. Onze auto was ontzettend snel, maar terugkeren van de twintigste positie is niet slecht natuurlijk na alles wat er eerder in de race gebeurde."

Voordat Austin, met ruim 2 miljoen inwoners, wordt aan gedaan, wipt de Formule 1 eerst langs in Hollywood, waar het Hollywood F1 Festival wordt gehouden. "Voor Austin hebben we een tussenstop in Los Angeles voor het Hollywood F1 Festival, daar kijk ik zeer naar uit. Het is cool om het publiek te vermaken met een paar donuts", aldus de Monegask uit Limburg.

De eerste vrije training voor de Grand Prix van de Verenigde Staten begint vrijdagmiddag om 17:00 uur Nederlandse tijd.

Formule 1 podcast

GP Brazilië 2019 - Voorbeschouwing: Pakt Max Verstappen een Braziliaanse zege?
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Brazilië
vrijdag 15 november 2019
Uitslag VT1Eerste vrije training
Uitslag VT2Tweede vrije training
zaterdag 16 november 2019
16:00 - 17:00Derde vrije training
19:00 - 20:00Kwalificatie
zondag 17 november 2019
18:10 - 20:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.