Max Verstappen heel erg boos op Renault-rijders en Vettel

Max Verstappen heel erg boos op Renault-rijders en Vettel
©Red Bull
13 apr 2019 - 09:51
Ries Boogert
DELEN

Max Verstappen en Pierre Gasly miste hun tweede snelle run in de kwalificatie in China. De Nederlandse Red Bull-coureur wijst vooral met een beschuldigende vinger in de richting van de Renault-coureurs en Ferrari-rijder Sebastian Vettel.

Op de vraag van Ziggo Sport's Jack Plooij, "Was het bewust geen tweede run of verkeerd geteld?", antwoordt Max Verstappen met "Nee natuurlijk, maar we bleven allemaal netjes achter elkaar en op een gegeven moment kwam Vettel voorbij en die twee Renaults ook, zij vern**kte mijn hele aanloop. Het is een ongeschreven regel dat je elkaar gewoon volgt." Verstappen laat het er niet bij zitten. "Maar, het maakt niet uit. Vanaf nu in de kwalificatie ga ik hun ook vern**ken", aldus een erg boze Max Verstappen.

Volgens Verstappen had er wel degelijk wat meer ingezeten dan de vijfde plek. "Ja absoluut, maar als je geen tweede run kunt doen, dan houdt het op. Maar de auto voelde wel goed aan. Qua snelheid zitten we er gewoon goed bij, denk ik en ja, het wordt een interessante zondag denk ik", aldus Verstappen.

Max Verstappen zal zondag om 08:10 uur Nederlandse tijd vanaf de vijfde plek aan zijn Chinese Grand Prix beginnen. Zijn teamgenoot Pierre Gasly staat naast hem op de derde startrij.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
GP van Spanje over
dgn uur min sec
F1 GP Canada
vrijdag 07 juni 2019
1e Vrije Training16:00 - 17:30
2e Vrije Training20:00 - 21:30
zaterdag 08 juni 2019
3e Vrije Training17:00 - 18:00
Kwalificatie 20:00 - 21:00