Werk voor de boeg

Max Verstappen derde in Steiermark: "behoorlijk saai"

Max Verstappen reageerde gelaten toen hij vlak na de race werd geïnterviewd. Na de race op de Red Bull Ring vanaf de tweede plek te zijn gestart moest hij in ronde 68 definitief zijn meerder erkennen in Mercedes-coureur Valtteri Bottas.

Max Verstappen derde in Steiermark: "behoorlijk saai"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Formule 1-coureur Max Verstappen begon goed aan zijn race. Na een prima start kreeg hij het kortstondig aan de stok met Carlos Sainz jr, die met zijn McLaren van plek drie was gestart. Maar als snel kon Verstappen ruimte krijgen tussen hem en de Spanjaard. Vervolgens probeerde hij Lewis Hamilton te benaderen, maar de Brit was ontketend en nagenoeg onaantastbaar voor iedereen.

Verstappen dook in ronde 25 als eerste coureur de pits in om zijn soft banden in te wisselen voor verse medium banden. Over de boardradio vroeg de Nederlander zich af waarom hij nu al een bandenwissel moest doen. Een ronde later reageerde Mercedes door Hamilton ook naar binnen te halen. Bottas bleef doorrijden tot ronde 34 en kwam ook naar binnen voor vers rubber. Ook hij liet de medium banden onderbinden.

Na de bandenwissels van de top drie coureurs - Hamilton, Verstappen en Bottas - ging het er voor Verstappen voornamelijk nog om Valtteri Bottas achter zich te houden. En dat leek lange tijd te lukken. Maar in de slotronden van de race kwam Bottas steeds sneller dichterbij. Er was geen houden aan. Na een kort robbertje gevochten te hebben met de Fin moest Verstappen hem uiteindelijk voorbij laten. En zo zou het trio over de finishlijn komen.

"Ik heb het geprobeerd, maar we zijn gewoon wat te langzaam. Ik pushte zo hard als ik kon, ook toen Bottas me probeerde in te halen. Ik wist dat hij hoe dan ook mij een ronde later zou inhalen, maar het was toch leuk", zei Verstappen, voor wie de rest van de race "behoorlijk saai" was. "Een podium is goed, maar er is nog veel werk voor de boeg", legt hij uit.

Volgende week een nieuwe uitdaging, want dan is het de beurt aan de Hungaroring.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 GP OostenrijkF1 GP Oostenrijk (2) 2020Formule 1 2020Honda Racing F1Max VerstappenRed Bull F1
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:30 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:00
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
17:00 - 19:00
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.